يزد - خبرگزاري مهر: غلامحسين حيدري گفت: كانديداهاي چهارمين دوره انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا در استان يزد بايد ملاك كار خود در برنامه هاي تبليغاتي را انصاف و صداقت قرار دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، رئيس كل دادگستري استان يزد عصر شنبه در جلسه توجيهي كانديداهاي تاييد صلاحيت شده چهارمين دوره انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستاي استان يزد اظهار داشت: صداقت و راستي و يكرنگي در رفتار و گفتار كانديداها، روحيه نشاط و اعتماد در جامعه ايجاد و شرايط بهتري را براي تصميم گيري مردم فراهم مي كند.

وي افزود: مردم به بلوغ سياسي رسيده اند و صداقت و يكرنگي يا تزوير و ريا را تشخيص مي دهند به همين دليل اگر كانديداها به بيان موارد خارج از واقعيت بپردازند يا در برنامه ها رياكاري كنند، فضاي اعتماد در جامعه از بين خواهد رفت.

همه كانديداها محوريت قانون را مدنظر داشته باشند

رئيس كل دادگستري استان يزد همچنين با تاكيد بر اينكه همه كانديداها از آغاز ثبت ‌نام تا پايان انتخابات بايد محوريت قانون را مدنظر داشته باشند، عنوان كرد: اگر در چهارچوب قانون عمل و رفتار نكنيم، آنچه هدف نظام اسلامي است، محقق نخواهد شد.

حيدري تاكيد كرد: اداره‌ كنندگان شهرها و روستاها بايد قانونمدار و قانون ‌گرا باشند در غير اين‌ صورت نمي‌توانند مردم را به سمت قانون هدايت كنند.

كانديداها روحيه نقدپذيري و پاسخگويي داشته باشند

وي همچنين با اشاره به به اينكه كانديداها بايد در تبليغات خود ضمن اينكه اعلام برنامه مي كنند، به سئوالات مردم نيز پاسخ دهند، عنوان كرد: پاسخگويي و نقدپذيري از فضايل انساني در حيطه كاري است و مردم بايد اين ويژگي را در كانديداها ببينند.

حيدري همچنين با تاكيد بر اصل وفاق جمعي خاطرنشان كرد: انصاف نيز اصل ديگري در تبليغات و رقابت‌هاي انتخاباتي است زيرا انصاف، يك تاكيد ويژه اخلاقي است و اسلام بر آن تاكيد دارد.

حيدري بيان كرد: دستگاه قضا و ستاد انتخاباتي كشور و مجريان امر انتخابات در استان‌ها، همگي با اتحاد دست به دست يكديگر داده‌اند تا انتخاباتي باشكوه و با حضور حداكثري مردم برگزار شود.

شعب رسيدگي به تخلفات انتخاباتي در دستگاه قضايي يزد داير شد

حيدري همچنين با اشاره به برنامه‌هاي دستگاه قضايي استان يزد در زمينه انتخابات و تخلفات احتمالي انتخابات عنوان كرد: بازپرس ويژه، دادگاه بدوي و تجديدنظر ويژه تخلفات انتخاباتي در دادگستري استان يزد تشكيل شده و نيروي انتظامي نيز پاي كار است و اميدواريم، بازپرسي و شعب مربوط به اين امر در استان يزد، از خلوت‌ترين شعب كشور باشد.

وي تصريح كرد: در عين حال آمادگي براي برخورد شديد با تخلفات انتخاباتي در استان يزد وجود دارد.