سرمربی تیم والیبال جوانان با توجه به گروه‌بندی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات قهرمانی جهان، فهرست پنج تیم حاضر در این رقابت‌ها را به عنوان گزینه‌های اصلی و مورد نظر جهت هماهنگی و فراهم کردن شرایط لازم برای برگزاری دیدارهای تدارکاتی به مسئولان فدراسیون اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، جمعه گذشته مراسم قرعه‌کشی مسابقات والیبال قهرمانی جوانان جهان در ترکیه برگزار شد تا گروه‌بندی 20 تیم شرکت کننده در این رقابت‌ها مشخص شود. با برگزاری این مراسم که رای به همگروهی ایران با تیم‌های آرژانتین، ژاپن، مکزیک و استونی در گروه B مسابقات داد، فرهاد نفرزاده، سرمربی تیم والیبال جوانان اولویت‌های مورد نظر خود برای برگزاری دیدارهای تدارکاتی را مشخص و به مسئولان فدراسیون ارائه کرد تا در اولین فرصت اقدامات لازم برای دیدار با تیم‌های مورد نظر انجام شود.

سرمربی تیم والیبال جوانان در این زمینه به خبرنگار مهر توضیح داد و اظهارداشت: ما برای مسابقات جهانی آماده می‌شویم و برای‌مان بهتر است دیدارهای تدارکاتی‌مان را برابر تیم‌هایی برگزار کنیم که در این سطح هستند. بر این اساس و البته با توجه به قرعه‌‍کشی مسابقات و لحاظ کردن شرایط رفت و آمد، گزینه‌های موردنظرمان را برای دیدارهای تدارکاتی مشخص کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: از میان تیم‌های شرکت کننده در مسابقات جهانی تیم‌های برزیل، آرژانتین، کانادا، آمریکا،ایتالیا، روسیه، فرانسه، صربستان و استونی مناسب‌تر از دیگر تیم‌ها برای برگزاری دیدار تدارکاتی با جوانان ایران هستند. البته در این میان سفر به آمریکا و کانادا تقریبا غیر ممکن است. آرژانتین و استونی هم که با ایران همگروه شدند. بنابراین در عمل این چهار کشور را از فهرست اولویت‌هایی که برای دیدار تدارکاتی داشتیم، خارج کردیم.

نفرزاده با اشاره به برزیل، ایتالیا، روسیه، فرانسه و صربستان خاطرنشان کرد: این چهار تیم اولویت‌های ما برای برگزاری دیدارهای تدارکاتی هستند. درخواست دیدار با این کشورها را آماده کرده و روز گذشته به مسئولان فدراسیون ارائه کردم. البته پیش از این و در اولین برنامه‎‌ای که برای آماده‌سازی تیم جوانان به فدراسیون داده بودم بر روی دیدار تدارکاتی تاکید داشتم اما با توجه به قرعه‌کشی انجام شده، گزینه‎های مورد نظرمان را هم معرفی کردم.

سرمربی تیم والیبال جوانان تاکید کرد: برای اینکه بتوانیم در مسابقات جهانی حضور خوبی داشته باشیم نیاز داریم که با این تیم‌ها بازی داشته باشیم. به خصوص اینکه تا به امروز هیچ دیدار تدارکاتی نداشته‌ایم و هیچ برنامه‌ای هم در این زمینه برای‎مان تصویب نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات والیبال قهرمانی جوانان جهان 31 مرداد تا 10 شهریورماه به میزبانی ترکیه برگزار می‌شود. گروه‌بندی 20 تیم شرکت کننده در این مسابقات به شرح زیر است:

گروه A: ترکیه، چین، مصر ، هند، مراکش
گروه B: آرژانتین، ایران،  ژاپن،  مکزیک، استونی
گروه C: صربستان، امریکا،  تونس، کانادا، رواندا
گروه D: روسیه، برزیل، ایتالیا، فرانسه، ونزوئلا