رئیس سازمان میراث فرهنگی گفت: متأسفانه زمانی که رسانه ملی می‌خواهد اشرار را نشان دهد، افرادی را با لباس سیستانی نمایش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شریف ملک زاده، در همایش یک روزه گردشگری اقوام ایرانی در شهر سوخته که با حضور کارکنان ادارات میراث فرهنگی 31 استان کشور روز گذشته در استان سیستان و بلوچستان برگزار شد، سربند اهالی سیستان را که به زبان محلی به آن "لونگوته" می‌گویند، به سر بست و گفت: با وجود این‌که مردم این استان همیشه حماسه‌ساز بودند، ولی متأسفانه زمانی که رسانه‌ی ملی می‌خواهد اشرار را نشان دهد، افرادی را با لباس سیستانی نشان می‌دهد در حالی که لباس سیستان برکت و هویت دارد.

ملک‌زاده با بیان این‌که مردم سیستان و بلوچستان در عرصه‌های ملی و بین‌المللی ناشناخته مانده‌اند، گفت: به همه‌ همکارانم تکلیف کردم که به این همایش بیایند تا اصالت، تاریخ‌، هویت و تمدن این شهر را ببینند.

ملک زاده ادامه داد: لباس‌هایی که مردم ایران‌زمین می‌پوشند، یک لباس خاص و بیانگر هویت این ملت است. در خارج از کشور موسیقی‌های پاپ و رقص‌های عجیب و غریب برگزار می‌کنند در حالی که در هر نقطه از ایران، حرکات موزون بیانگر هویت هر منطقه است و نشان‌دهنده این است که ایرانی‌ها در همه‌ عرصه‌ها حضور دارند. بنابراین همه‌ حرکات اقوام ایرانی برنامه‌ریزی شده است.

وی که زاده استان سیستان وبلوچستان است خطاب به معاون گردشگری‌ اظهار کرد: باید برنامه‌ریزی‌ها به‌گونه‌ای باشد که سیستان و بلوچستان به‌عنوان پایلوت گردشگری ایران در کشور معرفی شود.

وی همچنین خواست تا در یک روز در سال در استان سیستان و بلوچستان به نام "یعقوب لیث" پاس داشته شود.