سرمربی تیم والیبال جوانان با تاکید بر اینکه تیمش با قرعه سختی در مسابقات قهرمانی جهان روبرو شده است، اظهارداشت: البته از نطر سختی گروه بندی در دره دوم هستیم چون سخت تر از گروه ما، گروه D است.

فرهاد نفرزاده در گفتگو با خبرنگار مهر با یادآوری اینکه مسابقات والیبال قهرمانی جوانان جهان به میزبانی ترکیه برگزار می‌شود، اظهارداشت: تیم برگزار کننده مسابقات همیشه به خاطر امتیاز میزبانی آسان‌ترین قرعه ممکن را برای خود انتخاب می‌کند و این کار دیگر تیم‌ها را سخت می‌کند. همان طور که تیم ایران در گروه سختی قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه تیم والیبال جوانان در گروه B با تیم‌های آرژانتین، ژاپن، مکزیک و استونی همگروه شده است، خاطرنشان کرد: آرژانتین یکی از کشورهایی است که طی سال‌های گذشته در رده نوجوانان و جوانان تیم‌های قدرتمندی داشته است. ژاپن که به عنوان قهرمان آسیا در این مسابقات شرکت می‌کند، ترکیبی منسجم دارد. از استونی هم می‌توان به عنوان یک تیم خطرناک یاد کرد.

سرمربی تیم والیبال جوانان ادامه داد: استونی تنها تیمی است که در جریان مسابقات انتخابی اروپا به عنوان تیم مهمان صعود کرد چون دیگر تیم‌های صعود کرده از قاره اروپا یعنی صربستان، روسیه و فرانسه میزبان بودند اما استونی در مسابقات انتخابی بلغاستان تیم‌های میزبان و آلمان را شکست داد و به عنوان تنها تیم مهمان قاره اروپا مجوز صعود گرفت.

نفرزاده با تاکید بر اینکه مکزیک هم نماینده قاره‌ای است که تیم‌های خوب و صاحب عنوانی دارد، تصریح کرد: در گروه واقعا سختی داریم و برای صعود از این گروه باید تلاش زیادی داشته باشیم. نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی از نتایج داشت یا تضمینی بابت چگونگی عملکرد داد اما با همه اینها بازیکنان و کادر فنی تلاش می‌کنند بهترین نتایج ممکن را در ترکیه بگیرند.

وی تاکید کرد: از نظر سختی گروه‌بندی، گروه تیم ایران در مسابقات والیبال قهرمانی جوانان جهان در رده دوم است چون سخت‌تر از گروه ما، گروه D است. حضور برزیل به عنوان قویترین تیم حال حاضر جهان، روسیه که جزو بهترین‌های دنیاست، ایتالیا که قهرمان اروپاست و فرانسه و ونزوئلا که از تیم‌های سرسخت هستند، این گروه را سخت‌ترین گروه مسابقات کرده است.

سرمربی تیم والیبال جوانان با بیان اینکه انجام قرعه‌کشی مسابقات جهان، برنامه ریزی برای دیدار تدارکاتی را راحت‌تر کرده است، گفت: حالا می‌توان به راحتی اولویت‌های مورد نظر برای دیدار تدارکاتی را انتخاب کرد. به هر حال باید با کشورهایی بازی کنیم که دیدار با آنها بتواند تجربه بین‌المللی بازیکنان را افزایش دهد و شرایطی مشابه قهرمانی جهان برای‌مان ایجاد کند. بنابراین بهتر است از میان تیم‌های حاضر در مسابقات جهانی حریفان تدارکاتی را انتخاب کنیم.

نفرزاده یادآور شد: با در نظر گرفتن گروه بندی تیم‌ها و شرایط سفر به کشورها تیم‌های برزیل، ایتالیا، روسیه، فرانسه و صربستان را به عنوان گزینه‌های مورد نظر برای بازی تدارکاتی انتخاب کرده‌ایم. دیدار با این تیم‌ها اصلی‌‎ترین نیاز ما در این مقطع زمانی است.

"فکر می‌کنید با توجه به فاصله زمانی باقی مانده تا مسابقات جهانی، رایزنی با این کشورها که خود به نوعی درگیر آماده سازی برای مسابقات جهانی هستند، نتیجه به موقعی داشته باشد"؟، وی در پاسخ به این پرسش گفت: نیاز به بازی تدارکاتی با تیم‌های حاضر در مسابقات جهانی فقط از طرف ایران نیست. در این مقطع همه تیم‌های شرکت کننده در این رقابت‌ها به دنبال مهیا شدن شرایطی برای دیدار تدارکاتی هستند. بنابراین انجام رایزنی می‌تواند نتیجه بخش باشد.

سرمربی تیم والیبال جوانان در پایان از روند آماده‌سازی بازیکنان این تیم ابراز رضایت کرد و اظهارداشت: تا به امروز تمام جلسات تمرینی طبق برنامه تعیین شده پیش رفته است. رفته رفته از تعداد بازیکنان کاسته می‌شود تا به ترکیب اصلی دست یابیم. در همین راستا شنبه گذشته و در پایان اردوی سوم پنج بازیکن را از ترکیب اردونشیان کنار گذاشتیم.

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات والیبال قهرمانی جوانان جهان از 31 مردادماه تا 10 اردیبهشت‌ماه در ترکیه برگزار می‌شود. 20 تیم در این رقابت‌ها شرکت می‎کنند.