دبیر فدراسیون تکواندو گفت: انتخابات بهترین‌های آسیا برای اولین بار از سوی اتحادیه آسیا صورت می گیرد و نمایندگان ما در چند بخش مدعی خواهند بود.

حسن ذوالقدر ضمن بیان مطلب فوق به خبرنگار مهر افزود: بهترین های قاره کهن در بخش های داوری، مربیگری، ورزشکار و فدراسیون برتر تحت شرایطی که از سوی اتحادیه آسیا اعلام شده انتخاب خواهند شد و ما هم در همه این بخش ها مدعی هستیم.

وی افزود: علاوه بر داور برتر قاره که از سوی کمیته داوران اتحادیه آسیا انتخاب خواهد شد، برای سایر موارد پارامترهای مد نظر قرار گرفته که بر اساس همین فاکتورها مطمئن هستم مدعی کسب چند عنوان هستیم.

دبیر فدراسیون تکواندو در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تنها ابهام در این جریان انتخاب مربی برتر است که ما طی نامه ای به اتحادیه آسیا درخواست کردیم شرایط را شفاف اعلام کنند. چرا که در بخش های مختلف سالهای 2008 به بعد مدنظر قرار می گیرد ولی در بخش مربیگری مشخص نیست که از آغاز رقابتهای قاره ای و جهانی مد نظر است يا همین پنج سال اخیر.

ذوالقدر در مورد اینکه چقدر شانس انتخاب شدن به عنوان مربی برتر آسیا را دارد گفت: اگر از ابتدای مسابقات جهانی و آسیایی لحاظ شود بدون شک هیچ مربی نمی تواند امتیازاتی نزدیک به من کسب کند ولی اگر پنج سال اخیر باشد که من اصلا هدایت تیم ملی را برعهده نداشتم.

وی در مورد نحوه امتیاز دهی اتحادیه آسیا در بخش مربیگری گفت: مسابقات المپیک 5 امتیاز ، مسابقات جهانی سه امتیاز، مسابقات قهرمانی آسیا 2 امتیاز و تورنمنت ها هم یک امتیاز بدون در نظر گرفتن نتیجه لحاظ خواهد شد.

دبیر فدراسیون تکواندو در مورد انتخاب بهترین تکواندوکار آسیا هم گفت: ما سه تکواندوکار داریم که هر سه شانس کسب این عنوان را دارند. محمد باقری معتمد با امتیاز بالایی رنکینگ دوم فدراسیون جهانی را در وزن چهارم در اختیار دارد و با مدالهای که از رقابتهای جهانی، جام جهانی ، قهرمانی آسیا و المپیک کسب کرده شانس زیادی در این بخش دارد.

ذوالقدر با اشاره به حضور علیرضا نصر و يوسف کرمی در رده بالای رنکینگ جهانی گفت: یکی از فاکتورهای مهم در این بخش امتیاز تکواندوکار در رده بندی جهانی است. این دو قهرمان ارزنده کشورمان جایگاه خوبی در رده بندی جهانی دارند ولی امتیاز کمی نسبت به دیگر تکواندوکاران دارند.ضمن اینکه انجام کارهای خیرخواهانه و فعالیت در جهت بسط و گسترش تکواندو نیز مدنظر است که ما برای هر سه این تکواندوکاران گزارشهای خوبی برای اتحادیه آسیا ارسال خواهیم کرد.

وی در مورد زمان اعلام ترکیب اصلی تیم ملی تکواندو برای حضور در مسابقات قهرمانی جهانی گفت:براساس اعلام فدراسیون جهانی تکواندو تا 20 خرداد زمان داریم اسامی نهایی را اعلام کنیم و کادر فنی تا این تاریخ باید هشت تکواندوکار خود را معرفی کند.

دبیر فدراسیون تکواندو در پایان پیرامون احتمال اعزام نشدن تیم بانوان به مسابقات قهرمانی جهان گفت: بدون شک بانوان به مسابقات جهانی مکزیک اعزام خواهند شد ولی اینکه چهار تکواندوکار اعزام می شود يا شش تکواندوکار هنوز مشخص نیست و  به زودی کادر فنی این تیم نظر خود را در این خصوص اعلام می کند.