وزیر امور خارجه اتریش با تاکید بر اینکه ارسال سلاح برای شورشیان سوری عواقب وخیمی می تواند داشته باشد تصریح کرد که ما خواهان آتش بس و پیشبرد یک راهکار سیاسی در سوریه هستیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، مایکل اسپیندلگر، وزیر امور خارجه اتریش در گفتگو با روزنامه فراکفورتر آلگماینه اظهار داشت که می خواهیم تحریمهای تسلیحاتی علیه سوریه  ادامه داشته باشد که به این مفهوم است که تحریمهای تسلیحاتی علیه رژیم اسد و مخالفان همچنان ادامه یابد. ما در سوریه به سلاح بیشتر نیاز نداریم. بلکه به یک آتش بس و یک راهکار سیاسی نیازمندیم.

وی در بخش دیگری از این گفتگو خاطر نشان کرد: بسیاری از کشورها در اتحادیه اروپا دیدگاهی مشابه ما نسبت به سوریه دارند. ما باید حالا  تصمیمی بگیریم وگرنه  در ماه ژوئن این تحریمهای تسلیحاتی کلا  لغو می شود و این برای همه فاجعه بار است.

وزیر امور خارجه اتریش در بخش دیگری از این گفتگو تصریح کرد که من خواهان تصمیم گیری واحد تمام 27 عضو اتحادیه اروپا  در روز دوشنبه در بروکسل درباره سوریه هستم، این تصمیم گیری می تواند این گونه باشد که ما به صورت یکجانبه به یک حزب در سوریه سلاح تحویل ندهیم. تا به حال در این درگیریها ما همواره این موضع را داشتیم که سلاح کم تر ، راه حل سیاسی. اگر اتحادیه اروپا امروز روند تحویل سلاح را در سوریه در پیش گیرد در آینده همواره زمانی که ما دیگران را در این زمینه مورد انتقاد قرار دهیم خود سرزنش و ملامت می شویم.

وی در بخش دیگری از این گفتگو اظهار داشت که ما حدود چهل سال است که نیروهایی را در بلندیهای جولان داریم. من این که چنین عملیاتی دیگر وجود نداشته باشد را خطرناک می بینم چرا که این تهدید به وجود می آید که رژیم صهیونیستی وارد درگیریهای سوریه شود و این مسئله برای تمام منطقه فاجعه بار است.

وزیر خارجه اتریش همچنین تداوم  عملیات نیروهای حافظ صلح در بلندیهای جولان را ضروری دانسته و اظهار داشت که اگر اروپا در درگیریهای سوریه در یک جبهه قرار گرفته و به شورشیان سلاح تحویل دهد ممکن است سربازان اتریشی به عنوان هدف نیروهای حامی رژیم اسد قرار گیرند و ما می خواهیم از این امر اجتناب کنیم و از این رو ما مخالف تحویل سلاح به شورشیان از طرف اتحادیه اروپا هستیم.

وی در بخش دیگری از این گفتگو  خاطر نشان کرد که هیچ گونه تحویل سلاحی نباید به بلندیهای جولان وجود داشته باشد.