سرپرست کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال توضیحاتی را درباره نحوه انتخاب یک تیم دیگر برای لیگ برتر فوتسال در صورت انصراف تیم شهرداری تبریز ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، بعد از اثبات تبانی در لیگ دسته اول فوتبال و محکوم شدن باشگاه شهرداری تبریز به سقوط به دسته دوم، مسئول اول ورزش شهر تبریز تمام فعالیت‌های ورزشی باشگاه شهرداری را تعلیق کرد. شهردار تبریز تهدید کرد که هیچ کدام از تیم‌های ورزشی این باشگاه فصل آینده فعالیت نخواهند داشت.

رای کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال و تهدید شهردار تبریز، پای لیگ برتر فوتسال ایران را هم در روزهایی که در تعطیلی به سر می‌برد وسط کشید. شهرداری یکی از تیم‌های حاضر در لیگ برتر فوتسال بود و به این ترتیب با تصمیم شهردار، ادامه فعالیت این تیم نامشخص شد. خیلی‌ها معتقدند شهرداری فصل آینده قطعا در لیگ برتر فوتسال شرکت نمی‌کند و به این ترتیب یک تیم دیگر جایگزین آن خواهد شد.

میرمعصوم سهرابی معاون ورزش شهرداری تبریز و همچنین سرمربی تیم فوتسال این باشگاه در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره وضعیت تیم فوتسال شهرداری گفت: فعلا که طبق دستور شهردار، تمامی تیم‌ها تعلیق است. ما نمی‌توانیم خارج از حیطه برنامه های باشگاه کاری انجام دهیم. با رای کمیته انضباطی و کاری که با ما کردند از فوتبال و ورزش زده شده‌ایم و فعلا برای فصل بعد تصمیم خاصی نگرفته‌ایم.

هرچند به نظر می‌رسد باشگاه شهرداری تبریز در تصمیم خود برای فعالیت در ورزش‌های مختلف تجدید نظر کند و تیم فوتسال این باشگاه به لیگ برتر برگردد، با این حال این موضوع باعث شده است تا حتی بحث بازگشت تیم ارژن شیراز به لیگ برتر هم قوت بگیرد. ارژنی‌ها که امسال به لیگ دسته اول سقوط کرده‌اند، این روزها امیدوارند در غیاب شهرداری و با تصمیم فدراسیون فوتبال به جای این تیم در لیگ برتر حاضر شوند.

سیدرضا افتخاری سرپرست کمیته فوتسال معتقد است اساسنامه صراحتا اعلام نکرده در صورت انصراف یک تیم باید چه اقدامی انجام گیرد و یک تیم با چه مکانیزمی جایگزین تیمی می‌شود که از لیگ برتر کنار کشیده است.

وی در گفتگو با خبرنگار مهر در این خصوص اظهار داشت: اولا که تیم شهرداری هنوز چیزی به صورت کتبی به ما اعلام نکرده است. بعد از آنکه آنها به صورت کتبی انصراف خود را اعلام کردند، هیات رئیسه سازمان لیگ فوتسال درباره این تیم تصمیم می‌گیرد.

سرپرست کمیته فوتسال در خصوص اینکه در صورت ابلاغ کتبی، چه سرنوشتی در انتظار جانشین شهرداری خواهد بود، افزود: معمولا اگر تیمی در کوران مسابقات از لیگ کنار برود، لیگ تا پایان بدون آن تیم برگزار می‌شود. ولی حالا که در تعطیلات لیگ به سر می‌بریم هیات رئیسه تصمیم می‌گیرد که جایگزین شهرداری چطور تعیین شود.

افتخاری همچنین گفت: حالا یا تیمی که امسال به لیگ دسته اول رفته است (ارژن شیراز) در لیگ برتر می‌ماند و یا از بین تیم‌های دسته اولی که در پلی‌آف هستند با برگزاری چند مسابقه یک تیم به لیگ برتر خواهد آمد.