نمایشنامه «قاشق قاشق آب» با ترجمه آراز بارسقیان برای بررسی و دریافت مجوز چاپ، توسط انتشارات افراز به وزارت ارشاد ارسال شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کیورا الگراهادس نمایشنامه‌نویس آمریکایی است که یکی از آثارش Water by the Spoonful، یا «قاشق قاشق آب» نام دارد. این نمایشنامه سال گذشته برنده جایزه پولیتزر شده است.

بخشی از نمایشنامه «قاشق قاشق آب» در فضای واقعی و بخشی از آن در فضای مجازی جریان دارد. این نمایشنامه درباره سربازی آمریکایی به نام الیوت است که در بازگشت از جنگ عراق به کشورش، با مشکلات جدی در زندگی‌اش روبرو می‌شود. روایت مشکلات الیوت به طور موازی با روایت ماجراهایی که برای مادرش رخ می‌دهد، پیش می‌رود. مادر الیوت اعتیادش را ترک کرده و یک سایت اینترنتی را راه‌اندازی کرده که افرادی که اعتیاد خود را ترک کرده‌اند، در آن به اشتراک نظراتشان می‌پردازند.

بارسقیان ترجمه این نمایشنامه را اواسط سال 91 آغاز کرد و پس از اتمام بازگردانی، آن را به نشر افراز سپرد که این ناشر به تازگی کتاب را برای بررسی و اخذ مجوز چاپ، به وزارت ارشاد فرستاده است.

«کلایبورن پارک» اثر بروس نوریس نام نمایشنامه دیگری بود که بارسقیان سال گذشته آن را ترجمه کرد و در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نیز عرضه شد. این نمایشنامه دو سال پیش برنده جایزه پولیتزر و سال گذشته نیز برنده جایزه تونی شد.