وزیر امور خارجه روسیه در اظهاراتی بر لزوم افزایش دایره شرکت کنندگان در نشست ژنو که قرار است با حضور مخالفان و دولت سوریه درباره بحران این کشور برگزار شود، تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه پس از دیدار با "جان کری" همتای آمریکایی اش در پاریس اظهار داشت: طرفهایی که در نشست ژنو 1 مشارکت کردند در نشست آتی نیز حضور خواهند داشت، اما باید دایره حاضران در نشست ژنو2 را افزایش دهیم.

وی افزود: مسکو و واشنگتن درباره دعوت از تمام حاضران در نشست قبلی توافق نظر دارند. همچنین ما درباره لزوم افزایش طرفهای حاضر  در نشست ژنو 2 به ویژه کشورهایی که در این زمینه موثرند متفق القول هستیم.

لاوروف تاکید کرد: در نشست ژنو 2 نباید وعده های ساختگی درباره سوریه ارائه شود. همچنین دو طرف اصلی بحران باید درباره آینده سوریه و چگونگی اجرای توافقات ژنو در راستای تشکیل دولت انتقالی مذاکره کنند.

وی افزود: ما توافق کردیم که ماموریت نخست تعیین نمایندگان دو طرف بحران سوریه در نشست ژنو 2 باشد. البته دولت سوریه موضع خود درباره مشارکت در نشست ژنو 2 را اعلام کرده، اما مخالفان همچنان در این باره شک و تردیدهایی دارند.