رئيس كميته ليگ فدراسيون كشتي از آغاز رقابتهاي ليگ برتر كشتي آزاد امسال از اواسط مهرماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، پس از برگزاري رقابت‌هاي ليگ پر فراز و نشيب كشتي آزاد در سال گذشته و همچنين برپايي ليگ نيمه تمام و  پرحرف و حديث كشتي فرنگي، متوليان كميته ليگ و در راس ام محمدابراهيم امامي بر آن شدند تا اين ميدان داخلي را با تغييرات كمي و كيفي همراه سازند.

در همين راستا رئيس كميته ليگ فدراسيون كشتي از برگزاري رقابتهاي ليگ برتر كشتي آزاد از اواسط مهرماه امسال خبر داد كه گويا گفته مي‌شود تداركات زيادي براي بهبود وضعيت كمي و كيفي اين رقابتها پيش بيني شده است.

امامي در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تاييد اين خبر گفت: هفته گذشته نشست ويژه‌اي با روسل خادم مدير حوزه تيم‌هاي ملي داشتم و قرار است اين هفته نيز نشست ديگري با وي برگزار كنم تا پرونده ليگ امسال به نوعي مدون و نهايي شود. ضمن اينكه ما د نظر گرفتيم با توجه به رقابتهاي جهاني 2013 مجارستان كه شهريور مام امسال برگزار مي شود، زمان آغاز ليگ برتر كشتي آزاد را طوري مشخص كنيم كه بتوانيم از تمامي پتانسيل خود بهره ببريم.

داور بين المللي كشتي ايران در خصوص تمهيدات لازم براي جذب تيم هاي واجد شرايط در ليگ برتر تصريح كرد: ما در جذب تيم هاي متعدد و حضور آنها در رقابت‌هاي ليگ برتر مشكل چنداني نداريم؛ اما بايد توجه داشت كيفيت فداي كميت نشود. ما در نظر داريم امسال از تيم‌هايي در رقابت‌هاي ليگ برتر دعوت كنيم كه از هر نظر واجد شرايط باشند و در ميانه راه با مشكلات مالي و عدم پايبندي به تهعدات مالي به كشتي گيران و مربيان، ليگ را دستخوش حاشيه و مشكل نكنند.

وي افزود: به همين دليل برگزاري رقابت‌هاي ليگ برتر كشتي آزاد با 8 تيم از نظر كمي و كيفي مطلوب و سازنده خواهد بود و مي توان به خوبي پيكارهاي اين تعداد تيم در ليگ را مديريت و ساماندهي كرد.

امامي در اشاره به رقابت‌هاي ليگ دسته يك نيز گفت: ما براي رقابت‌هاي ليگ دسته يك كشتي آزاد و فرنگي نيز برنامه‌هاي خاصي پيش بيني كرده‌ايم و حتي در نظر داريم شرايطي فراهم كنيم كه دو تيم برتر ليگ دسته يك شرايط صعود به ليگ برتر را كسب كنند. ضمن اينكه در صورت امكان قصد داريم تمهيداتي بيانديشيم كه دو تيم قعر نشين ليگ برتر نيز راهي دسته يك شوند تا بدين طريق بتوان تنور رقابتهاي ليگ را گرمتر از قبل كرد.

رئيس كميته ليگ كشتي در ادامه به فرنگي كاران هم اشاره كرد و افزود: متاسفانه فرنگي كاران ما در عين شايستگي و كسب افتخار بسيار مظلوم واقع شده اند كه ما بر آن هستيم همزمان با رقابتهاي ليگ برتر كشتي آزاد، ليگ كشتي فرنگ را نيز راه اندازي كنيم. اين مساله در حد حرف و وعده نيست چراكه تمامي عوامل كميته ليگ فدراسيون عزم خود را جزم خواهند كرد تا رقابتهاي ليگ كشتي فرنگي را از انزوا و محروميت خارج سازند و روح تازه اي در كالبد آن بدمند.

امامي در خاتمه به برگزاري دور برگشت ليگ كشتي فرنگي نيز اشاره كرد و گفت: دور برگشت ليگ فرنگي كاران جمعه آتي بصورت متمركز در اصفهان برگزار خواهد شد كه با توجه به هماهنگي هاي لازم در نظر داريم پاياني خوش و در خور شان فرنگي كاران را براي اين رقابتها رقم بزنيم.