فستیوال بین المللی تورنتو از 5 ژوئن تا 11 آگوست فیلم های آسیایی را نمایش می دهد و جکی چان و جانی تو را برای قسمت نمایش فیلم‌های چینی انتخاب کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، جکی چان ستاره فیلم‌های هنگ کنگی و جانی تو استاد فیلم‌های اکشن به کانادا می‌روند تا در بخش "یک قرن از سینمای چین" فستیوال بین‌المللی فیلم تورنتو شرکت کنند.

"چان" در روزهای 12 تا 14 ژوئن (22 تا 24 خرداد) و "تو" روزهای 12 و 13 ژوییه (21 و 22 تیر) در فستیوال برای همکاری بین فستیوال تورنتو و آرشیو فیلم‌های چین حضور خواهند داشت.

کارگردان چن کایگ، نانسون شی مدیر اجرایی کارگاه فیلم‌های هنگ کنگ و کریستوفر دویل همکار قدیمی وونگ کار وای از دیگر چهره‌هایی هستند که در این فستیوال حضور خواهند داشت.

در کنار نمایش حدود 80 فیلم چینی، هنگ کنگی و تایوانی، بخش "یک قرن از سینمای چین" شامل نمایشی هنری از کارهای هنرمند بصری اهل شانگهای، هم می شود.

در حالی که استودیوهای بزرگ فیلمسازی و تهیه کنندگان دیگر سعی دارند فیلم های پرفروششان را وارد بازار عظیم چینی کنند، فستیوال تورنتو از این فرصت طولانی که از روز 5 ژوئن آغاز می شود و تا 11 آگوست ادامه دارد، استفاده می کند تا فیلم های آسیایی را به نمایش بگذارد.

نمایش فیلم های تابستانی هم قرار است با همکاری یو. سی. ال. ای فیلم و انستیتوی فیلم بریتانیا در لندن و مرکز استرالیایی فیلم در ملبورن در فستیوال تورنتو حضور داشته باشد.