شیراز - خبرگزاری مهر: طرح دو فوریتی حمایت از خانواده قربانیان حادثه سایت دفن زباله شیراز در شورای شهر تصویب شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در حالیکه حدود چهار روز از بروز حادثه دفن شدن هفت نفر از مامورین آتش نشانی، متخصصین فضای سبز و کارگران شهرداری شیراز در زیر آوار زباله های سایت برمشور شیراز گذشته شورای شهر طرح جامع حمایت از خانواده های فوت شدگان را تصویب کرد.

رئیس شورای شهر شیراز در جلسه صحن علنی شیورای شهر گفت: باید طی مدت کمتر از یک ماه لایحه ای به شورای شهر شیراز ارایه شود که در آن تمامی مباحث مربوط به رفع مشکلات خانواده این قربانیان در آن وجود داشته باشد.

علی زحمتکش تصریح کرد: این لایحه باید به گونه ای تنظیم شود که خانواده قربانیان حادثه سایت دفن زباله برمشور با خیال راحت بتوانند زندگی خود را از سر گیرند و نگران امرار معاش فرزندان داغ دیده نباشند.

وی با اشاره به اینکه روند حرکتی شهرداری در زمان بروز این اتفاق قابل قول بوده است، گفت: همدلی و هماهنگی مناسبی در زمان بروز این اتفاق در سایت دفن زباله برمشور مشاهده شده که خوشبختانه این همدلی باعث گردید تا در کمترین زمان ممکن اجساد این افراد پیدا شود.

رئیس شورای شهر شیراز افزود: باید یکی از پروژه های بزرگ شیراز به نام این تلاشگران به ثبت برسد تا یاد آنها همواره برای مردم شیراز باقی باشد.

وضعیت شهید دانستن این افراد بررسی شود

عضو دیگر شورای شهر شیراز نیز با اشاره به اینکه باید در جهت رفع مشکلات این خانواده ها حرکت کرد، گفت: این هفت نفر در حین انجام وظیفه خود از بین رفتند بنابر این بنیاد شهید باید با استفاده از قوانین راهکاری برای رفع مشکلات این افراد پیدا کند.

مظفر مختاری تصریح کرد: باید تمامی جوانب بروز این اتفاق بررسی و هرچه سریعتر دلیل بروز این اتفاق عنوان شود.

وی تاکید کرد: باید به گونه ای برنامه ریزی کرد که خانواده های این هفت نفر برای رفع نیازهای خود دچار مشکلات نشوند.

ستاد رفع مشکلات در شهرداری شیراز ایجاد شود

عضو دیگر شورای شهر شیراز نیز ادامه داد: باید در شهرداری شیراز ستادی ایجاد شود تا در مواقعی که افراد زیر مجموعه شهرداری دچار حادثه می شوند به این افراد رسیدگی شود.

زین العابدین عرب یادآور شد: این ستاد در شهرداری های برخی از کلانشهرهای کشور راه اندازی شده و باید چنین مجموعه ای در شهرداری شیراز نیز ایجاد شود.

وی تاکید کرد: این افراد در حین انجام فعالیت های خود جان از دست داده اند بنا بر این نباید خانواده های آنها رها شوند بلکه باید با برنامه ریزی صحیح رفع مشکلات آنها را مد نظر قرار داد.

عضو شورای شهر شیراز تصریح کرد: اگر قرار است برای رفع نیازهای خانواده های این هفت نفر فعالیتی انجام شود بهتر است هرچه سریعتر این کار را انجام داد نه اینکه با مرور زمان رسیدگی به این خانواده ها از یادمان برود.