وزیر دفاع آلمان امروز اعلام کرد کشورش برای گروه های مسلح در سوریه سلاح ارسال نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از "ایتارتاس" آلمان برای مخالفان سوری سلاح ارسال نخواهد کرد. بر اساس این گزارش "توماس دیمیتزیره" وزیر دفاع کشور آلمان امروز اعلام کرده است که این کشور برای مخالفان سوری سلاح ارسال نخواهد کرد.

دیمیتزیره در حالی این سخنان را اعلام کرده است که وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا شب گذشته با لغو ممنوعیت ارسال سلاح به شورشیان حاضر در کشور سوریه موافقت کردند، هر چند اختلافات میان اروپایی ها همچنان ادامه دارد.

در پایان جلسه شب گذشته مقرر گشت که هر کشوری می تواند به طور مستقل برای مخالفان سوری سلاح ارسال کند که سخنان دیمیتزیره مبنی بر عدم ارسال سلاح به شورشیان در سوریه از سوی کشور آلمان نیز در همین راستا است.

گفتنی است دو روز پیش نشریه "لوکال" چاپ آلمان در مطلبی عنوان کرد که دولت این کشور آماده ارسال صد ها جلیقه ضد گلوله و کمکهای پزشکی به گروههای مسلح در سوریه است اما اقدامی مبنی بر ارساح سلاح برای این گروهها انجام نخواهد داد.

همچنین دیگر کشورهای اروپایی امروز اعلام کرده اند لغو تحریم تسلیحاتی سوریه به معنای این نیست که این کشورها قصد داشته باشند برای گروه های مسلح در سوریه سلاح ارسال کنند.

برخی کشورها مثل انگلستان اعلام کرده اند این اقدام برای فشار به دولت سوریه برای شرکت در کنفرانس ژنو 2 است که نوعی تهدید ضمنی دولت سوریه برای امتیاز گیری در نشست آتی ژنو محسوب می شود.