سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که آمریکا به رغم استقبال از تصمیم اتحادیه اروپا برای لغو ممنوعیت ارسال سلاح به شورشیان سوری، هیچ برنامه ای برای مداخله نظامی در سوریه ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، "جی کارنی" با اعلام اینکه آمریکا از اقدام روز دوشنبه ششم خرداد اتحادیه اروپا از لغو تحریم های تسلیحاتی سوریه حمایت می کند گفت : با این حال واشنگتن برنامه ای برای مداخله نظامی در سوریه ندارد.

کارنی در ادامه گفت : ما از اقدام اتحادیه اروپا حمایت می کنیم. حمایت از شورشیان همان روشی است که ما دنبال می کنیم علاوه بر آن ما در حال همکاری با شورشیان در مورد کنفرانس ژنو هستیم تا یک انتقال سیاسی را برای سوریه مهیا کنیم.

اتحادیه اروپا در حالی این تحریم ها را لغو کرده که روسیه و آمریکا تلاش می کنند تا با آماده کردن مقدمات کنفرانس ژنو2 راه حلی سیاسی برای بحران سوریه بیایند اما این اقدام کشورهای اروپایی موجب گسترش جنگ نه فقط در سوریه بلکه در منطقه می شود. از سوی دیگر ایران امروز چهارنشبه هشتم خرداد میزبان نشست کشورهای دوست سوریه است تا از این طریق راه حلی سیاسی برای بحران سوریه مهیا شود.

در همین رابطه پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) اعلام کرد که موضع آمریکا مبنی بر عدم ارسال سلاح به شورشیان سوری همچنان پابرجاست.

پنتاگون با صدور بیانیه ای اعلام کرد : ما در گذشته با صراحت اعلام کرده ایم و بازهم می گوئیم که ارسال سلاح به شورشیان ما را در رسیدن به یک انتقال (تغییر) سیاسی کمک نمی کند.

پنتاگون در حالی مدعی شده به شورشیان سوری سلاح ارسال نمی کند که خبرها و گزارش های متعددی درباره ارسال سلاح بویژه موشک های زمین به هوا از سوی واشنگتن به شورشیان سوری منتشر شده است.