وزارت امور خارجه سوریه در بیانیه ای اعلام کرد که اتحادیه اروپا با تصمیم خود برای ارسال سلاح به افراد مسلح در سوریه دروغین بودن ادعای خود در رابطه با حل بحران سوریه از طریق راه حل سیاسی را فاش کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، وزارت امور خارجه سوریه در بیانیه ای تصمیم اتحادیه اروپا مبنی بر حمایت از گروه های مسلح در سوریه را محکوم کرد. در این بیانیه آمده است: تصمیم اخیر اتحادیه اروپا تلاشهای بین المللی برای حل بحران سوریه از طریق راهکارهای سیاسی را از بین می برد.

در این بیانیه آمده است که اتحادیه اروپا با ارسال سلاح برای مخالفان مسلح در سوریه و تشویق تروریست ها از این طریق، قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل متحد را نقض می کند. در ادامه بیانیه گفته شده است که اتحادیه اروپا با این تصمیم دروغین بودن ادعای خود مبنی بر تلاش برای حل بحران سوریه از طریق راه حل سیاسی را نشان داد. این تصمیم، نفاق سیاسی فرانسه و انگلیس را که ادعا می کنند حامی منافع ملت سوریه هستند، ثابت کرد.

وزارت خارجه سوریه همچنین اعلام کرد: اتحادیه اروپا به جای اینکه تحریم های تحمیل شده بر سوریه که خارج از چارچوب بین المللی وضع شده است، برچیند و زمینه را برای آغاز گفتگوی ملی سوریه فراهم کند ارسال سلاح به افراد مسلح و تروریست ها در سوریه را تصویب کرده است.

گفتنی است وزیران امور خارجه کشورهای اروپایی دوشنبه شب در بروکسل تصمیم گرفتند مخالفان سوری را به سلاح مجهز کنند.