دیدار برگشت از مرحله پلی‌آف لیگ دسته اول فوتبال باشگاه‌های کشور فردا پنجشنبه در کرمان برگزار می‌شود، مسابقه‌ای که در پایان آن حریف ذوب‌آهن در بازی پلی‌آف لیگ برتر مشخص می‌‎شود.

به گزارش خبرنگار مهر، پیروزی 2 بر یک در بازی رفت، سبزپوشان همدان را امیدوار به صعود از مرحله پلی‌آف لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور کرده است، تیمی که به لطف رای کمیته انضباطی مبنی بر سقوط شهرداری تبریز، فرصت صعود به لیگ برتر را از طریق دیدار پلی‌آف بدست آورد.

شاگردان امید طیری محروم، در میدان سخت و سرنوشت ساز کرمان برای صعود تنها به یک تساوی نیاز دارند تا با عبور از این مرحله، رقیب ذوب‌آهن اصفهان در مرحله پلی‌آف لیگ برتر شوند. همدانی‌ها که از رقیب خود پیش هستند، نمی‌خواهند این فرصت مهم را از دست بدهند تا در نهایت محکوم به حضور دوباره در لیگ دسته اول شوند.

اما در آن سوی میدان تیم مس سرچشمه قرار دارد، تیمی که هرچند در بازی رفت با نتیجه 2 بر یک شکست خورده است اما می‌تواند با پیروزی یک بر صفر در بازی خانگی، به مرحله بعدی صعود کند. شاگردان مهابادی قطعا در این بازی ابتدا به فکر حفظ دروازه و سپس رسیدن به گل روی ضدحملات یا فرصت‌هایی که بدست می‌آورند هستند.

مس سرچشمه که فصل گذشته به لیگ دسته اول سقوط کرد، در خانه فرصتی مناسبی دارد که در حرکتی آسانسوری بار دیگر به لیگ برتر باز گردد و سهمیه فوتبال کرمان در لیگ برتر را به دو تیم برساند.

در مجموع برنده نهایی مرحله پلی‌آف لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور باید در روزهای 16 و 21 خردادماه به مصاف ذوب‌آهن اصفهان تیم چهاردهم دوازدهمین دوره لیگ برتر برود. تیم پیروز آن دیدار شانزدهمین تیمی لیگ سیزدهم لقب خواهد گرفت.