صحنه تعقيب و گريز استيو مك كويين در فيلم "بوليت" همچنان محبوب ترين صحنه تعقيب و گريز خودرو در تاريخ سينماي هاليوود است.

به گزارش خبرنگار سينمايي مهر، فيلم پليسي "بوليت" به كارگرداني پيتر ييتس و بازي استيو مك كويين و ژاكلين بيست در سال 1968 روي پرده رفت و شامل صحنه اي بود كه در آن مك كويين با يك خودرو فورد موستانگ مدل 1967 در خيابان هاي سن فرانسيسكو به تعقيب و گريز مي پرداخت. در نظرسنجي اينترنتي شركت بيمه هيگرتي كه خودروهاي قديمي و كمياب را بيمه مي كند، اين صحنه با اختصاص 40 درصد از شركت كنندگان به خود توانست رتبه نخست را بدست آورد. در اين نظرسنجي حدود دو هزار نفر شركت كردند.
نزديكترين رقيب "بوليت" در انتخاب برترين صحنه تعقيب و گريز تاريخ هاليوود نسخه بازسازي شده فيلم "گريخته در شصت ثانيه" بود كه سال 2000 با بازي نيكلاس كيج اكران شد و با فاصله اي بسيار زياد نسبت به فيلم برتر در رده دوم ايستاد. كمدي هاي اكشن "اسموكي و بنديت" (به كارگرداني هال نيدهام و بازي برت رينولدز و سالي فيلد، 1977) و "برادران بلوز" (ساخته جان لنديس و بازي جان بلوشي و دن آيكرويد، 1980) هم رده هاي سوم و چهارم را به خود اختصاص دادند. جالب اينكه نسخه اصلي "گريخته در شصت ثانيه" محصول سال 1974 هم در اين نظرسنجي پنجم شد.
رده هاي ششم تا دهم نظرسنجي انتخاب برترين صحنه هاي تعقيب و گريز خودرويي در هاليوود هم به ترتيب به "ارتباط فرانسوي" (ويليام فردكين، 1971)، "رونين" (جان فرانكنهايمر، 1998)، "نقطه پايان" (ريچارد سارافيان، 1971)، نسخه جديد "حرفه ايتاليايي" و "سريع و آتشين" رسيد. صحنه هاي تعقيب و گريز جذابي هم در اين نظرسنجي از نظر دوره مانده كه از آن جمله مي توان به "هويت بورن" با بازي مت ديمن، صحنه موتورسيكلت سواري "ماتريكس ريلودد" با بازي كيانو ريوز و "روزهاي تندر" تام كروز اشاره كرد.