اصفهان – خبرگزاری مهر: عضو هیئت رئیسه هیئت قایقرانی استان اصفهان با اشاره به خشکی و عدم جریان زاینده‌رود گفت: خشکی زاینده‌رود و عدم جریان دائمی این رودخانه در شهر اصفهان به بدنی اصلی تیم ملی قایقرانی که از قایقرانان اصفهانی تشکیل شده‌اند، ضربه می‌زند.

اصغر آذربایجانی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به شرایط هیئت قایقرانی استان اصفهان و مشکلات آن از خشکی زاینده‌رود اظهار داشت: استان اصفهان در سال‌های گذشته یکی از استان‌های مطرح در رشته قایقرانی به شمار می‌رفته و در طول سالیان گذشته بسیاری از ملی‌پوشان ایران در رشته‌های آبهای آرام و کانوپولو از ورزشکاران اصفهانی به شمار می‌رفته‌اند.

وی افزود: 100 درصد تیم ملی بانوان کانوپولوی ایران به همراه سرمربی و مربیان آن و همچنین ستون اصلی تیم ملی کانوپولوی آقایان ایران که سرمربی و بازیکنان اصلی آن هستند نیز از ورزشکاران اصفهانی به شمار می‌رفته‌اند.

عضو هیئت رئیسه هیئت قایقرانی استان اصفهان با اشاره به خشکی رودخانه زاینده‌رود و تاثیر آن بر ورزش  قایقرانی استان بیان داشت: از زمانیکه رودخانه زاینده‌رود خشک شده، این مسئله مشکلات بسیاری برای ما فراهم کرده و این هیئت نمی‌تواند آنگونه که باید استعدادهای استان را پرورش دهد و همین مسئله نگرانی‌هایی بابت معرفی نسل جدید برای تیم ملی قایقرانی کشور به وجود آورده است.

وی بیان داشت: اگرچه هیئت رئیسه هیئت تلاش داشت که با توجه به خشکی زاینده‌رود، در زمینه تمرینات بازیکنان خود از شهر اصفهان تمرکز زدایی کند اما با توجه به نبود بودجه، این مسئله امکان‌پذیر نیست و در حال حاضر  با توجه به نقش رودخانه در پرورش استعدادها و عدم پایداری جریان رودخانه زاینده‌رود امکان معرفی نسلی جدید به قایقرانی کشور وجود ندارد.

آذربایجانی اضافه کرد: با توجه به اینکه قایقرانی بعد از دوومیدانی پرمدال‌ترین ورزش در المپیک به شمار می‌رود و 54 مدال المپیکی بین ورزشکاران این رشته تقسیم می‌شود، مسئولان باید توجه ویژه‌ای به آن از خود نشان دهند و کاری کنند که ما بتوانیم از این پتانسیل در اصفهان استفاده کنیم چراکه در صورت خشکی دوباره زاینده‌رود، از این مسئله محروم خواهیم شد.