وزیر امور خارجه الجزایر گفت: راه حل فوری برای متوقف کردن خشونتها درسوریه استقبال از راهکاری است که همه آحاد مردم سوریه را در بر گیرد و حافظ وحدت در سوریه باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراد مدلسی وزیر امور خارجه الجزایر در نشست بین المللی سوریه در تهران گفت: صحنه های تکان دهنده ای را در سوریه دیدیم که لازم است همه ما جمع شویم تا راه حلی برای بحران سوریه بیابیم.

وی افزود: از ابتدای بحران سوریه دعوت کردیم تا این بحران از طریق راه حل سیاسی حل و فصل شود و مانع از خونریزی و کشتار در سوریه شود.

مدلسی تصرح کرد: راه حل فوری برای متوقف کردن خشونتها در سوریه استقبال از یک راهکار سیاسی است که همه آحاد و مردم سوریه را در بر بگیرد و حافظ وحدت در سوریه باشد و مانع دخالتش از بیگانگان شود.

وی با بیان اینکه تلاشهای بین اللملی در حال انجام است اظهار داشت: برای حل بحران سوریه هم اکنون همه به ژنو 2 چشم دوختند و همه باید تلاش کنیم چنین اجلاسی با موفقیت روبرو شود.

وزیر امورخارجه الجزایر اظهار داشت: امروز خیلی خوشحال شدیم که سوریه اعلام کرد مصمم است در این اجلاس شرکت کند و امیدواریم مبارزان سوری نیز مواضع خود را اعلام کنند و از همه گروههای سوریه می خواهیم که به روشهای خشونت آمیز اعتراض نکنند.

وی تاکید کرد: مجددا در این رابطه حمایت خود را از تلاشهای سازمان ملل و اقای اخضر ابراهیمی اعلام می کنیم و امیدوارم خشونتها هرچه سریعتر پایان یابد و خواسته ملت سوریه محقق شود.

وزیر خارجه الجزایر تصریح کرد: مجددا از تلاشهای ایران قدردانی می کنیم که این تلاشهای نشانگر ارادات صادقانه ایران برای حل بحران سوریه است و امیدوارم این اجلاس با موفقیت همراه باشد و این موفقیت باعت مقدمه ای برای نشست ژنو 2 نیز باشد.