رئیس حوزه هنری تاکید کرد: چشم انداز انسان متعهد انقلابی به عنوان انسان وارسته در امیر حسین فردی متجلی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر از اردبیل، محسن مومنی ظهر پنج شنبه در مراسم یادبود امیر حسین فردی تصریح کرد: بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی تحول انسان بود و فردی نمونه انسان متحول شده توسط انقلاب است.

وی با بیان اینکه فردی انسانی مومن، متعهد و مجاهد بود، اضافه کرد: خصایص این چنینی تنها در یک فرد انقلابی و متعهد به ارزشهای انقلاب مشاهده می شود.

مومنی تاکید کرد: با وجود اینکه فردی در مقابل اقشار مختلف جامعه شخصیتی متواضع داشت، اما نسبت به اصول و ارزشهای انقلاب حاضر به کوتاه آمدن نبود.

وی با اشاره به کتب منتشره توسط این نویسنده انقلابی ادامه داد: کتاب "اسماعیل" نوشته امیر حسین فردی بیانگر شخصیت متحول شده نویسنده به واسطه انقلاب است.

به گفته رئیس حوزه هنری ادامه کتاب اسماعیل در کتاب "گرگ سالی" نگارش شده که به زودی انتشار پیدا خواهد کرد.

وی با تاکید به اینکه فردی به نگارش کتاب و فعالیت ادبی دیدی جهادگونه داشت، متذکر شد: ترجمه برخی کتب فردی از جمله کتاب اسماعیل انجام شده و ادامه ترجمه آثار وی در دست اقدام است.

تاکید به ترجمه کتب داستان و شعر انقلابی

در این مراسم همچنین مدیر مرکز آفرینشهای ادبی حوزه هنری کشور با تاکید به روحیه انقلابی امیر حسین فردی تصریح کرد: یکی از مهمترین تاکیدات این نویسنده ترجمه آثار داستان و شعر انقلابی بود.

علی رضا قزوه با یادآوری اجرای پروژه ترجمه کتب ایرانی در هندوستان، اضافه کرد: در هنگام اجرای این مهم فردی تاکید ویژه ای به ترجمه کتب انقلابی داشت.

وی افزود: فردی بر این اعتقاد بود که ابعاد مختلف انقلاب ایران باید به عموم جهانیان معرفی شود.

قزوه معتقد است این شخصیت تاثیر قابل توجهی در معرفی ادبیات پایداری ایران در سطح جهانی داشته است.