مربی تیم ملی والیبال در آستانه دیدار این تیم برابر روسیه در رقابت‌های لیگ جهانی گفت: والیبال روسیه پیشینه‌ای طولانی همراه با نتیجه‌گیری خوب از حضور در میادین بین‌المللی بزرگ دارد با این حال تیم ملی والیبال ایران در موقعیتی قرار دارد که بتواند یکی از دو دیدار مقابل تیم ملی این کشور را به نفع خود تمام کند.

حسین معدنی که در تمام مدت برگزاری اردوهای آماده‌سازی تیم ملی والیبال برای حضور در رقابت‌های لیگ جهانی در کنار اردونشینان بود، ضمن بیان این مطلب به خبرنگار مهر گفت: بازیکنان آمادگی خیلی خوبی دارند به خصوص از نظر روحی و روانی در شرایطی کاملا رضایت بخش به سر می‌برند. آنها با این شرایط امیدوارکننده راهی بلغارستان شدند.

وی به دیدار تمرینی تیم‌های ایران و بلغارستان که چهارشنبه شب برگزار شد و برتری والیبالیست‌های کشورمان به پایان رسید، اشاره کرد و اظهارداشت: البته این دیدار پیش از دیدارهای تدارکاتی پیش‌بینی شده برگزار شد و حالت تمرینی داشت ضمن اینکه ظاهرا بیشتر بازیکنان ذخیره در این بازی به کار گرفته شدند اما با همه اینها نتیجه به دست آمده خیلی خوب است و حداقل امیدوارکننده.

سرمربی پیشین تیم ملی والیبال ادامه داد: البته شرایط واقعی تیم ملی و ترکیب اصلی بعد از سه دیدار تدارکاتی در نظر گرفته شده مقابل بلغارستان مشخص می‌شود. اما بدون در نظر گرفتن این بازی‌ها هم می‌توان نسب به پیروزی تیم ملی در یکی از دو دیداری که باید برابر روسیه برگزار کند، امیدوار بود. 

معدنی با یادآوری اینکه والیبال روسیه قهرمانی المپیک را در اختیار دارد، تصریح کرد: والیبال روسیه پیشینه‌ای طولانی همراه با نتیجه گیری خوب از حضور در میادین بین‌المللی بزرگ دارد با این حال تیم ملی والیبال ایران در موقعیتی قرار دارد که بتواند یکی از دو دیدار مقابل تیم ملی این کشور را به نفع خود تمام کند. از طرفی شرایط تیم ملی روسیه هم نسبت به گذشته و حتی یک سال پیش تغییر زیادی کرده است.

مربی تیم ملی والیبال که هنگام دیدار برابر روسیه در کنار این تیم نخواهد بود، تاکید کرد: مربی تیم ملی والیبال روسیه تغییر کرده است. در ترکیب این تیم هم تغییراتی ایجاد شده و در کل جوانگرایی صورت گرفته است. با این اوصاف اینکه بازیکنان ما یکی از دو دیدار مقابل این تیم را به سود خود تمام کنند، دور از دسترس نیست. آمادگی بدنی و روحی بازیکنان هنگام ترک ایران در این حد بود. 

"بهترین تاکتیکی که تیم ملی والیبال می‌تواند از آن برای بازی مقابل روسیه استفاده کند، چیست"؟، وی در پاسخ به این پرسش گفت: البته خولیو ولاسکو باید تعیین کند که بازیکنان با شیوه‌ای مقابل روسیه قرار بگیرند. به هر حال فیلم دیدارهای روسیه آنالیز شده و نهایتا سرمربی تیم ملی تاکتیک مورد نظر برای اجرا را طراحی می‌کند اما از نظر من بازیکنان باید به چند مورد توجه داشته باشند.

حسین معدنی در پایان تاکید کرد: دریافت‌های والیبال روسیه روی سرویس‌های پرشی موجی خوب نیست. بنابراین بازیکنان باید سعی داشته باشند بیشتر از سرویس‌های پرشی موجی استفاده کنند. اگر آنها اینگونه سرویس بزنند و در عین حال دفاع خوبی هم مقابل حریف شکل دهند، می‌توانند در امتیازگیری موفق باشند. ضمن اینکه دفاع روس‌ها بلند است اما این برای بازیکنان خیلی بد نیست و حتی آنها می‌توانند از گوشه و کنار راهی برای نفوذ پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، نخستین دیدار تیم ملی والیبال در رقابت‌های لیگ جهانی طی روزهای 16 و 17 خردادماه مقابل روسیه برگزار می‌شود.