ملی‌پوش تنیس روی میز ایران با اشاره به لغو سفرش به محل برگزاری تور جهانی زاگرب گفت: البته از اینکه در این مسابقات شرکت نمی‌کنیم، ضربه نمی‌خوریم اما برای من خوب در این رقابت‌ها حاضر می‎شدم تا بعد از یک سال دوری از تیم ملی خودم را محک بزنم.

محمدرضا اخلاق‌پسند در گفتگو با خبرنگار مهر با یادآوری اینکه شرکت در پروتور مراکش که حدود یک سال پیش برگزار شد، آخرین حضورش در تیم ملی بود، اظهارداشت: از وقتی بنا به تصمیم فدراسیون در ترکیب تیم ملی برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا قرار گرفتم، به شدت تمرین می‌کنم. طی این مدت تمرینات فشرده و منطقی داشته‌ام و به آمادگی خوبی هم رسیده‌ام.

وی با بیان اینکه تور جهانی زاگرب در سطح بالایی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: خوب می‌شد اگر طبق برنامه در این رقابت‌ها شرکت می‎کردم. شاید بیشتر از دیگر بازیکنان، حضور در این مسابقات برای من خوب بود. چون می‌توانستم بعد از یک سال دوری از تیم ملی در یک میدان جدی خودم را محک بزنم اما شورای برون مرزی با اعزام تیم مخالفت کرد.

ملی‌پوش تنیس روی میز ایران تاکید کرد: البته نمی‌توانم بگویم به خاطر عدم اعزام به تور جهانی زاگرب ضربه خوردم یا اینکه ضرر کردم. چون از زمان تصمیم فدراسیون برای اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا حسابی تمرین کردم. حتی در مدت زمانیکه بازیکنان به مسابقات جهانی فرانسه اعزام شده بودند من به واسطه حضور در لیگ عراق آمادگی‌ام را حفظ کردم.

این بازیکن که تیم نادی الحسینیه عراق را در لیگ این کشور همراهی می‌کرد، خاطرنشان کرد: البته لیگ عراق در سطح بالایی نیست اما حضور چند بازیکن خارجی در تیم‌های مختلف و رقابت با آنها برایم خوب بود. خوشبختانه تمام دیدارهای‌مان را هم بردیم و قهرمان مرحله نخست مسابقات شدیم.

اخلاق‌پسند در پاسخ به این پرسش که "برای همراهی تیم نادی الحسینیه دوباره در لیگ عراق دوباره به این کشور خواهی رفت"؟، گفت: مرحله دوم مسابقات لیگ عراق درست همزمان با رقابت‌های قهرمانی آسیاست به همین دلیل به مسئولان این تیم گفته‌ام که بازیکن دیگری را جایگزین من برای این مرحله کنند. اما برای مرحله سوم مسابقات که شهریورماه برگزار می‌شود، نادی الحسینیه را همراهی خواهم کرد. مسئولان تیم از عملکرد من راضی هستند.

پینگ‌پنگ‌باز ملی‌پوش ایران در مورد مسابقات قهرمانی آسیا و پیش‎بینی نتیجه گیری تیم ملی در این رقابت‌‎ها گفت: با حضور ترکیبی از بازیکنان جوان و با تجربه تیم خوبی برای این رقابت‌ها داریم اما نتیجه گیری به عوامل مختلفی بستگی دارد که یکی از آنها قرعه کشی مسابقات است. طی سال‌های گذشته در مرحله انتخابی برای ورود به جمع هشت تیم برتر مقابل هند می‌باختیم و نهم می‌شدیم. به همین دلیل و به خاطر نهم بودن احتمالا قرعه سختی خواهیم داشت در حالیکه هشت تیم برتر آسیا که همه آنها جزو بهترین‌های دنیا هم هستند، قرعه راحت‌تری خواهند داشت.

وی تصریح کرد: با همه اینها انگیزه بالایی داریم که امسال بهتر از همیشه نتیجه بگیریم. فکر می‌کنم بتوانیم وارد هشت تیم برتر آسیا شویم. ضمن اینکه مسابقات در کره‌جنوبی برگزار می‌شود و احتمال کره‌شمالی که یکی از هشت تیم برتر آسیاست به خاطر اختلافاتی که با کره‌جنوبی دارد در این رقابت‌‎ها شرکت نکند. اگر این اتفاق بیفتد به نفع ما خواهد بود چون برای قرعه کشی وارد جمع هشت تیم برتر می‌شویم.

محمدرضا اخلاق‌پسند در پایان گفتگو با مهر در مورد صحبت‌های مطرح شده مبنی بر تغییر مدیریت فدراسیون تنیس روی میز گفت: من هم فقط از طریق رسانه‌های در جریان این موضوع قرار گرفته‌ام اما در کل هیچ نظری در مورد آن ندارم و نمی‌خواهم حرفی هم بزنم. اولویت من پیگیری تمریناتم برای حضور شایسته در مسابقات قهرمانی آسیاست.

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات تنیس روی میز قهرمانی آسیا مردادماه برگزار می‌شود.