شيروان - خبرگزاري مهر: امام جمعه شيروان با اشاره به فرا رسيدن سالروز 15 خرداد، اين روز را سرفصل آغاز بيداري امت اسلام و گسترش آن در كشورهاي مختلف دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسين كوثري در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته شيروان، با گراميداشت 15 خرداد، افزود: 15 خرداد ماه سرآغاز انقلاب اسلامي ايران و مفتاح نجات امت هاي مسلمان بود.

وي با بيان اينكه اين روز آغاز بيداري امت هاي اسلامي عليه حكام مستبد و كشورهاي استعمارگر بود، اظهار داشت: 15 خرداد روز تولد دوباره اسلام ناب محمدي و سرفصل نجات مردم ستمديده بود.

حجت الاسلام كوثري همچنين با اشاره به فرا رسيدن ايام بيست و چهارمين سالگرد ارتحال ملكوتي امام خميني(ره)، عنوان كرد: خط و راه امام(ره) با رهبري خلف صالح ايشان، در راستاي تعقيب هدف حاكميت اسلام، تكيه به مردم، عدالت اجتماعي، كمك به محرومين، دشمن شناسي و خنثي سازي توطئه هاي آنان، تعالي علمي و سازندگي كشور و ... همچنان ادامه دارد.

وي اضافه كرد: در حالي به بيست و چهارمين سالگرد ارتحال امام نزديك مي شويم كه در طي اين سال ها مقام معظم رهبري به عنوان ناخداي كشتي انقلاب، نظام را از فتنه ها و توطئه هاي بسياري با موفقيت عبور داده و روز به روز نيز بر عزت و عظمت اين كشور افزوده است.

خطيب نماز جمعه شيروان با بيان اينكه رهبري در طي اين سال ها مديريت فقهي و ديني را به نمايش گذاشته است، اظهار داشت: امروز مردم متوجه شده اند كه عبور از مشكلات و توطئه هاي برابر نظام اسلامي، مرهون تدبير و درايت مقام معظم رهبري بوده است.

وي تصريح كرد: در ايام سالگرد ارتحال امام، آنچه كه روح امام و شهداي عزير نظام و انقلاب را شادمان مي كند؛ حضور در صحنه و نگهداري ميراث ارزشمند امام است كه با شركت گسترده و مشاركت چشمگير مردم در انتخابات پيش رو، محقق مي شود.