يزد - خبرگزاري مهر: نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد گفت: دشمن اكنون مترصد فرصت نشسته و به دنبال نقطه ضعف در انتخابات ايران مي گردد اما آگاه باشد كه ملت ايران هرگز نقطه ضعف به دست كسي نمي دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، آيت الله محمدرضا ناصري در خطبه هاي اين هفته نمازجمعه يزد اظهار داشت: دشمن از ماه ها قبل بر روي انتخابات ايران برنامه ريزي كرده و هر روز به دنبال دسيسه و توطئه اي جديد است و از هر تاكتيكي براي به انزوا كشاندن ايران استفاه مي كند.

وي افزود: اكنون صدها رسانه جهاني انتخابات ايران را زير نظر گرفته مي خواهد ببيند ملت ايران اين بار چگونه عمل مي كند.

ناصري تصريح كرد: دشمن مي داند كه مردم و رهبري همواره طوري حركت كرده اند كه حركت آنها الگويي براي همه كشورهاي جهان به ويژه كشورهاي اسلامي است.

وي تصريح كرد: ملت و مردم ما بدانند اين انتخابات در دنيا زير ذره‌بين است و دشمنان به دنبال نقطه ضعف مي‌گردند و اين مسئله حساسيت انتخابات را مي‌رساند.

توطئه هاي دشمن براي ما تكليف ايجاد مي كند

امام جمعه يزد يادآور شد: همه اين برنامه‌ سازي‌ها و توطئه‌ ها براي ما تكليف ايجاد مي‌كند كه با انداختن راي در صندوق در روز 24 خرداد ماه، يك نه بزرگ به آمريكا، اسرائيل و دشمنان بگوييم.

وي تاكيد كرد: در اين انتخابات ضمن حضور حداكثري بايد فردي اصلح را انتخاب كنيم تا در پيچ و خم‌ها گم نشويم و اگر قبلا اشتباهي در انتخاب داشته‌ايم، اين اشتباه دوباره تكرار نشود.

امام جمعه يزد در بخش ديگري از سخنان خود با نزديك شدن سالروز رحلت بنيانگذار انقلاب اسلامي ايران اظهار داشت: خداوند متعال در اين دوره از زمان به بشر عنايت بسياري كرد زيرا گرچه در دوران غيبت به سر مي بريم اما در زمان غيبت يكي از ياران امام زمان(عج) را براي ما فرستاد و او را ياري كرد تا اسلام دوباره احيا شود.

ناصري ادامه داد: دشمنان صدها سال تلاش كرده بودند تا مردم ايران تنها به اسم مسلمان باشند اما در واقع مسلمان منفعل باشند مانند عربستان كه به ظاهر مسلمان هستند اما در عمل آبروي اسلام و مسلمانان را مي‌برند.

وي اظهار داشت: امام خميني (ره) براي خدا حركت مي‌كرد و مركز سلطه و استكبار را از آمريكا گرفت و ديكتاتوري را كه مي‌خواستند در سراسر آسيا و خاورميانه پخش و منتشر كنند،‌ تبديل به قانون خدا كرد و كار كردن براي نظام استكباري را تبديل به كار كردن براي خدا كرد.

استمرار و همگاني بودن ويژگي قيام 15 خرداد بود

وي همچنين با اشاره به واقعه 15 خرداد عنوان كرد: 15 خرداد جرقه همگاني مردم در مقابل شاه، آمريكا و صهيونيست‌ها بود و مانند حركت‌هاي نفت و ... مقطعي و دسته اي نبود بلكه مستمر و همگاني بود.

ناصري يادآور شد: در قيام 15 خرداد، همه مردم از زن و مرد و پير و جوان به خيابانها ريختند و حركت آنها جوشش حسيني بود.

وي ادامه داد: تدبير اين قيام و جوشش از سوي امام خميني (ره) بود و جرقه آن از مدرسه فيضيه زده شد و پس از آنها اعلاميه ها و سخنراني ها شروع شد و در همه مساجد و منابر، صحبت از انقلاب و اسلام بود.

ناصري بيان كرد: امام افشاگري و روشنگري مي كرد و علما را هدايت كرد كه چگونه صحبت و افشاگري كنند تا مردم بيش از پيش آگاه شوند.

15 خرداد اولين هشدار ملت ايران به آمريكاييها بود

وي اظهار داشت: 15 خرداد روز حركت ملت و جوش و خروش امام حسين (ع) و اولين جرقه براي اين بود كه آمريكاييها حساب كار خود را بكنند، هرچند كه تعداد زيادي از مردم را به شهادت رساندند.

ناصري در بخش ديگري از سخنان خود، ياد و خاطره آزاده سرافراز، مرحوم حجت الاسلام ابوترابي كه چند سال از عمر خود را در اسارت صداميان گذرانده بود و با كياست و مراقبت هايش باعث رهنمود و قوت قلب اسرا بود، را گرامي داشت.