ایلام - خبرگزاری مهر: مدیر کل استاندارد استان ایلام گفت: استفاده از كالاهاي داراي نشان استاندارد نسبت مستقيم با ايجاد اشتغال پايدار دارد.

محمد مددی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: استفاده از كالاهاي توليد داخلي داراي پروانه كاربرد علامت استاندارد نسبت مستقيم با ايجاد اشتغال پايدار در جامعه دارد.

وی تصريح کرد: ايجاد اشتغال پايدار تنها در سايه توجه به توليد و ارائه خدمات با کيفيت و استاندارد ميسر است و استانداردسازی با کاهش ضايعات، نوسازی و توسعه فن آوری، ايجاد تعهد در کارکنان و توجه به آنان، استفاده از استعدادها، ايجاد انگيزش و توجه به تغييرات می تواند راهگشای ارتقای بهره وری و افزايش ظرفيت توليد داخلي و رونق فضاي كسب و كار شود.

مديركل استاندارد ايلام گفت: مردم در هنگام خرید در بازار، کالاهای ایرانی را انتخاب می کنند و این، وظیفه استاندارد و سایر ارگان های نظارتی را سنگین تر می کند چرا که نباید اجازه دهیم کالای بدون کیفیت، تولید و وارد بازار مصرف شود و باید آنچه در بازار وجود دارد کالاهای استاندارد باشد تا مردم در انتخاب، دچار مشکل نشوند.

مددي در ادامه به برنامه های استاندارد در سال حماسه سياسي، حماسه اقتصادي در سه بعد تولید داخلی، صادرات و واردات پرداخت و گفت: در زمینه تولیدات داخلی با انجام طرح های طاها و تجا بر کلیه فرآورده های صنعتی تولید داخل، نظارت کامل داریم و از تولید تا تمرکز و عرضه در بازار را کنترل می شود تا هیچ کالای بدون کیفیتی وارد چرخه تولید و مصرف نشود و از طرف دیگر چنانچه واحد تولیدی شرایط استاندارد را داشته باشد تنها با یک بار قبولی در آزمون های استاندارد، پروانه کاربرد نشان استاندارد را دریافت و با نظارت این اداره کل قادر به تولید و ارائه محصول خواهد بود.

محمد مددي در پايان افزود: در زمینه واردات نیز با زیر پوشش قرار دادن کلیه کالاهای صنعتی وارداتی، از ورود کالاهای بدون کیفیت و غیر ضرور جلوگیری می شود، اگر چه برای تولید کنندگانی که واردات مواد اولیه دارند، بسته حمایتی استاندارد ویژه ای در نظر گرفته شده است که کالاهای این واحدها به هیچ وجه در گمرکات متوقف نمی شود.

وی ادامه داد: در بخش صادرات نیز تولید کنندگان کالاهای دارای نشان استاندارد، بدون فوت وقت و از کلیه مرزهای مجاز کشور می توانند کالاهای خود را صادر کنند و دیگر نیازی به بازرسی و آزمون مجدد ندارند.