یک دیپلمات ارشد انگلیسی تاکید کرد که اگر مذاکرات ژنو2 به شکست بیانجامد لندن آماده است تا ارسال سلاح به شورشیان حاضر در سوریه را آغاز کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، در حالیکه بعد از اقدام هفته گذشته اتحادیه اروپا در لغو تحریم های تسلیحاتی شورشیان سوری، اغلب کارشناسان هشدار می دهند که این کار موجب افزایش خشونت ها در سوریه و همچنین به شکست انجامیدن کنفرانس ژنو 2 می شود اما انگلیس همچنان به ارسال سلاح به شورشیان تاکید دارد.

اما در این میان لندن برای فرار از بدنامی اینکه اقدامات انگلیس موجب شکست کنفرانس ژنو 2 شده از هم اکنون دست به کار گردیده و اعلام می کند که در صورت شکست مذاکرات اقدام به ارسال سلاح به شورشیان سوری خواهند کرد.

در همین رابطه یک دیپلمات ارشد انگلیسی در مصاحبه با فایننشال تایمز گفت : انگلیس آماده است تا در صورت شکست مذاکرات ژنو 2 اقدام به ارسال سلاح به شورشیان سوری در فصل تابستان کند.

مقامات انگلیس پیشتر مدعی شده بودند که هدف آنها از فشار بر کشورهای اروپایی برای لغو ممنوعیت ارسال سلاح به شورشیان سوری، تحت فشار قراردادن حکومت سوریه برای حضور جدی در مذاکرات ژنو است.

این مقام انگلیسی که فایننشال تایمز اشاره ای به نام وی نکرده در ادامه گفت : هنز زمان قطعی اراسال سلاح به شورشیان سوری مشخص نیست اما ما تا ماه آگوست اقدام به ارسال سلاح به شورشیان سوری می کنیم.

وی افزود : آنچه من انتظار دارم این است که تا دو الی سه ماه آینده کشورهای غربی اقدام به ارسال تسلیحات سبک به شورشیان می کنند. اما شورشیان برای آنکه جنگ را ادامه بدهند نیاز به تسلیحات سنگین آنهم در مقیاس بزرگ دارند.

یک دیپلمات دیگر انگلیسی نیز در این رابطه به فایننشال تایمز گفت : این انتظار بزرگ در انگلیس و فرانسه وجود دارد که در صورت شکست خوردن کنفرانس ژنو 2 آمریکا نیز در امر ارسال سلاح به شورشیان سوری مشارکت کند.

لازم به ذکر است که پیش از رفع این تحریم ها نیز فرانسه و انگلیس در امر ارسال سلاح به شورشیان سوری نقش داشتند اما اکنون با مجوز بروکسل تحرکات جنگ افروزانه خود را ادامه می دهند.

آمریکا نیز بنابر گزارش های متعدد رسانه های غربی در امر ارسال سلاح به شورشیان دخالت داشته است.