آلیس واکر نویسنده آمریکایی که همیشه از حقوق فلسطینیان دفاع کرده، این بار با انتشار یک نامه سرگشاده از یک خواننده خواست تا در سرزمین‌های اشغالی کنسرت ندهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، آلیس واکر که برای رمان «رنگ بنفش» جایزه پولیتزر سال 1983 را دریافت کرده، در این نامه از «آلیشیا کیز» خواست تا به جای شرکت در برنامه کنسرت در سرزمین‌های اشغالی، برای کودکان فلسطینی آواز بخواند.

واکر با یادآوری برنامه «برند اسراییل» که دولت رژیم صهیونیستی در قالب آن سعی می‌کند تا توجه چهره‌های فرهنگی و هنری را به سوی خود جلب کند و به این ترتیب برای خود آبرویی دست و پا کند، یادآور شد که چهره‌های فرهنگی باید این رژیم را بایکوت کنند.

این نویسنده آمریکایی با تاکید بر اینکه یک هنرمند با اجرای برنامه در سرزمین نژادپرست از نظر روحی خودش را در معرض خطر قرار می‌دهد، نوشته است ما که نسل بزرگتر هستیم با همین روش توانستیم بر نژادپرستی دولت آمریکا غلبه کنیم.

او همچنین تاکید کرده است که هنرمندان و دانشگاهیان دیگر نمی‌توانند در برابر آزارها و رفتارهای غیروجدانی اسرائیل که هر روز علیه مردم فلسطین اعمال می‌شود، سکوت کنند و به همین دلیل باید به جهانیان نشان دهند که اسراییل رژیمی مورد تایید نیست.

این نویسنده مطرح در عرصه جهانی با تاکید بر اینکه دولت اوباما بیش از هر رژیم دیگری در آمریکا از بی‌رحمی و بی‌عدالتی رژیم صهیونیستی حمایت کرده، گفت باید با این لایه‌های دروغ، اطلاعات گمراه کننده و ترس غلبه کرد.

ماه پیش نیز همین هشدارها موجب شد تا استفن هاوکینگ فیزیکدان برجسته و نویسنده ده‌ها کتاب از سفر به سرزمین‌های اشغالی منصرف شود.