پیشرفتهای ارتش سوریه در شمال القصیر و عملیات ارتش سوریه در حومه دمشق از مهمترین اخبار امنیتی این کشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر، روسیاالیوم گزارش داد: ارتش سوریه پیشرفتهای مهمی در جبهه مختلف عملیاتی در این کشور داشته است.

خبرنگار این شبکه روسی بیان کرد: ارتش سوریه به دروازه های منطقه الترکمان همجوار با شمال القصیر رسیده و علاوه بر آن گروههای مسلح را در محور الجوادیه به محاصره خود درآورده است.

روسیاالیوم بیان کرد: ارتش سوریه به طور کامل بر حومه غربی القصیر مسلط شده و گروههای مسلح را در مناطق البساتین در اطراف الجوادیه به محاصره درآورده است.

این شبکه روسی افزود: واحدهایی از ارتش سوریه از القصیر به سوی شمال یعنی به سوی حلب در حرکت هستند و گویا طرحهایی برای تقویت حضور ارتش سوریه در این شهر که مقدمه عملیات نظامی گسترده است، به زودی اجرا می شود.

خبرنگار این شبکه درباره وضع امنیتی دمشق بیان کرد: اصابت سه خمپاره در منطقه الدویلعه در کنار درمانگاهی در دمشق به زخمی شدن چهار نفر انجامید.

این شبکه افزود: محل شلیک این خمپاره ها مشخص نشده، اما به احتمال زیاد از محور جوبر یا محور الملیحه در داخل الغوطه شلیک شده است و گمان می رود که مسئول شلیک این خمپاره ها گروهی به نام طالبان سوریه باشد.

خبرنگار روسیاالیوم گزارش داد: نیروهای ارتش سوریه صبح امروز به طور کامل بر مناطق و روستاهای سکا، تل سکا، الدلبی و المنصوره در اطراف الغوطه الشرقیه مسلط شدند و به تعقیب گروههای مسلح در اطراف این روستاها ادامه می دهند و درگیری های شدیدی در جریان است.

این شبکه بیان کرد: درگیری های پراکنده ای در برزه که گروههای مسلح بارها از آن برای ورود به دمشق استفاده کرده اند در جریان است.همچنین در مناطق جبال القلمون نیز درگیری هایی در جریان است.