مردم معترض به سیاست های ریاضت اقتصادی در کشورهای اسپانیا، پرتغال و یونان امروز شنبه دست به تظاهرات زدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، تظاهرات امروز در کشورهای اسپانیا، یونان و پرتغال در اعتراضات به سیاست های صندوق بین المللی پول، کمیسیون اروپا و بانک مرکزی اروپا که به تروئیکا معروف هستند برگزار شد.

به موجب اجرای طرح ریاضت اقتصادی بیکاری در اروپا افزایش یافته و پیش بینی می شود که در پایان سال جاری میلادی شمار بیکاران در 17 کشور عضو یورو به 20 میلیون نفر برسد.

این در حالی است که تجمع در مقابل ساختمان بانک مرکزی اروپا در فرانکفورت ادامه دارد.تروئیکای اروپا مسئول پرداخت وام به کشورهای بحران زده و اجرای طرح ریاضت اقتصادی در این کشورها است.

بر اساس اطلاعات یکی از سخنگوهای پلیس آلمان در بسیاری از مکانهای فرانکفورت بین 1000 تا 1400 فعال این اتحادیه که اکثر آنها جلوی بانک مرکزی اروپا مستقر شده اند وجود دارند، اما معترضان از حدود 2500 شرکت کننده در این اعتراضات سخن گفته اند و انتظار می رود که در تجمع امروز فرانکفورت در حدود 20 هزار نفر شرکت کنند.

به گفته یک سخنگوی پلیس، تا کنون همه این اعتراضات به صورت صلح آمیز انجام شده است. معترضان تابلوهایی که انتقاد از بانک مرکزی اروپا را نشان می داد در دست داشتند و با فریاد و کوبیدن بر طبل، توجه اطرافیان را به سمت خود جلب می کردند.