بجنورد - خبرگزاری مهر: سرپرست معاونت امور فرهنگی و مطبوعات اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از راه اندازی جامعه قاریان قرآن این استان تا پایان تابستان سال جاری خبر داد.

حجت‌الاسلام ناصر هدايتی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده برای تاسیس جامعه قاریان خراسان شمالی، افزود: این جامعه قرآنی با هدف فراگیر شدن قرائت، حفظ و مفاهیم قرآن کریم، ترویج فرهنگ قرآنی و دینی، شناسایی و استفاده از ظرفیت قاریان و حافظان قرآن کریم و ... راه اندازی می شود.

وی با بیان اینکه جامعه قاریان قرآن کریم خراسان شمالی تا پایان تابستان سال جاری افتتاح خواهد شد، اظهار داشت: پرورش استعدادهای قرآنی در رشته های مختلف، ارائه آموزش های تخصصی در رشته های قرآنی به ویژه حفظ ، قرائت و ترتیل قرآن، بهره گیری از اساتید ملی و بین المللی، تهيه و تدوين بانك اطلاعات جامعه قاريان، حافظان و فعالان قرآنی خراسان شمالی، تشکیل مجمع عمومی جامعه قاریان و پیگیری اهداف و فعالیت های این جامعه، تدوين اساسنامه جامعه قاريان و ... از جمله اهداف راه اندازی این جامعه قرآنی به شمار می رود.

حجت الاسلام هدایتی اضافه کرد: همچنین با راه اندازی جامعه قاریان خراسان شمالی تامین زیر ساخت های جامعه قرآنی از جمله برگزاری دوره‌های آموزشی و حمایت از آنها پیگیری می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، بنا بر اعلام مسئولان دارالقرآن کریم خراسان شمالی در حال حاضر در این استان 288 حافظ و 77 قاری قرآن به صورت رسمی و ثبت شده فعالیت می کنند.

از بین شهرستان های خراسان شمالی، فاروج با 51 نفر حافظ قرآن، بیشترین شمار حافظان قرآن کریم در خراسان شمالی را به خود اختصاص داده و علاوه بر این تعداد، در حال حاضر در استان 412 نفر به صورت تجربی و سنتی و 253 نفر هم به صورت تخصصی به آموزش قرآن می پردازند.

هم اکنون در خراسان شمالی 35 موسسه قرآنی، 104 خانه قرآن شهری و روستایی و 629 جلسه دائمی آموزش قرآن کریم دایر است.