بروجرد - خبرگزاری مهر: سفر رئیس جمهور به استان لرستان برای افتتاح پروژه های عمرانی نیز برگزار شد ولی کلیدهای مسکن مهر از جیب دکتر احمدی نژاد بیرون نیامد تا همچنان متقاضیان این واحدها منتظر باقی بمانند.

به گزارش خبرنگار مهر، قرار بود 91 سال شکوفایی مسکن مهر بروجرد باشد، شکوفایی که هر سال تمدید می شد و از سوی مسئولان به سال بعدی موکول می شد و آخرین وعده ها حاکی از آن بود که در سال گذشته پروژه های مسکن مهر بروجرد به ایستگاه افتتاح می رسند که البته نرسید.

ساخت مسکن مهر بروجرد همزمان با سراسر کشور در سال 87 با ثبت نام بیش از شش هزار متقاضی مسکن در قالب تعاونیهای مختلف در زمینی با مساحت 60 هزار هکتار کلید خورد.

پروژه مسکن مهر این شهر در سالهای نخست پیشرفت مطلوبی داشت اما در سال 91 این پروژه به دلایل مختلفی که مسئولین عنوان کردند راکد ماند تا مردم همچنان در انتظار خانه دار شدن باقی بماند.

آماده نبودن زیرساختها اعم از آب، گاز و ...، عدم اجرای آسفالت معابر، تکمیل نشدن پروژه های شرکت های خدمات رسان و...از مهم ترین دلایل عقب افتادن این پروژه در بروجرد بوده است.

خردادماه سال 91 بود که فرماندار وقت بروجرد گفت: سال 91 سال شکوفایی مسکن مهر بروجرد است که امید می رود در سفر ریاست جمهوری کل واحد های مسکن مهر بروجرد در قالب 6512 واحد افتتاح شود.

این در حالیست که با استمرار وعده ها در آخرین اخباری که در پیگیریهای خبرگزاری مهر قبل از اتمام سال 91 رسانه ای شد موضوع افتتاح سه هزار و 60 واحد مسکن مهر در فروردین 92 از سوی سرپرست فرمانداری این شهرستان بود، خبری که بروجردیها را امیدوار کرد که زمان آن رسیده که سر خانه و زندگی خود بروند.

جالب اینجاست هرگاه که از افتتاح این پروژه ها سخن به میان آمده پای رئیس جمهور نیز وسط کشیده شده است گویا تنها دکتر احمدی نژاد می تواند این پروژه ها را افتتاح کند. البته از آن زمان تاکنون رئیس جمهوری دو بار به لرستان سفر کرده است که در هیچ کدام از این دو بار پروژه های مسکن مهر به افتتاح نرسید تا همچنان این انتظار مسئولان بی نتیجه باشد.

در آخرین سفر رئیس جمهوری به لرستان که اخیرا انجام شد علی رغم افتتاح برخی پروژه های عمرانی نوبت به پروژه های مسکن مهر نرسید تا حسرت افتتاح به دست رئیس جمهور بر دل این واحدهای مسکونی بماند.

هر چند وزیر راه و شهرسازی در حرفهایش مدام تاکید داشت که 15 هزار واحد مسکن مهر در لرستان آماده افتتاح است و حتی در جایی این پروژه ها را در ردیف پروژه های افتتاح شده نیز آورد ولی خبری از افتتاح نبود که نبود، نه مراسمی، نه کلیدی و نه حتی بازدیدی!

این در حالیست که هر روز اخبار ضد و نقیضی در مورد این پروژه شنیده می شود به طوریکه برخی از متقاضیان مسکن مهر بروجرد معتقدند که هنوز بخشی از زیرساختهای مربوط به این واحدها تکمیل نشده است و دلیل به تعویق افتادن افتتاح پروژه ها و دادن کلیدها به مردم همین امر است.

آنها در گفتگو با خبرنگار مهر می گویند که وقتی پروژه ای به طور کامل آماده بهره برداری نیست و هنوز زیرساختهای آن تکمیل نشده است چرا مسئولان وعده افتتاح می دهند؟!

هر چند که مسئولان زیربار چنین اظهاراتی نمی روند و معتقدند که 15 هزار واحد مسکن مهر در سراسر استان از جمله سه هزار واحد مسکن مهر بروجرد آماده افتتاح است و در سفر اخیر رئیس جمهور فرصت برای افتتاح آنها نبوده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان لرستان در این رابطه به خبرنگار مهر گفت: قرار بود همزمان با حضور رئیس جمهوری 15 هزار و 186 واحد در سراسر استان به بهره برداری برسد.

شهرام ملکی ادامه داد: از این تعداد پروژه دو هزار و 954 واحد در قالب سایت 65 هکتاری بروجرد آماده افتتاح است.

وی با اشاره به در دست احداث بودن 6 هزار و 508 واحد مسکن مهر در این سایت بیان داشت: در مجموع در سراسر شهر بروجرد با احتساب واحدهای مسکن مهر خودمالک چهار هزار و 500 واحد مسکن مهر آماده بهره برداری است.

ملکی با اشاره به اینکه واحدهای مسکن مهر سایت 65 هکتاری بروجرد در هفت طبقه ساخته شده اند، بیان داشت: میانگین زیربنای مفید هر واحد مسکونی 75 مترمربع است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان لرستان آورده هر متقاضی برای احداث واحدهای مسکن مهر را 120 میلیون ریال ذکر کرد و بیان داشت: همچنین برای هر واحد مسکنونی 250 میلیون ریال تسهیلات داده شده است.

ملکی یادآور شد: متوسط قیمت تمام شده برای هر مترمربع واحد مسکونی با محوطه سازی در این پروژه ها سه میلیون و 700 هزار ریال بوده است.

بنابر این گزارش به نظر می رسد که برای افتتاح پروژه های مسکن مهر بروجرد چندان نیاز به حضور مسئولان چه در سطح ملی و چه از نوع استانی و شهرستانی نباشد؛ اگر این خدمت برای رفاه مردم صورت گرفته بهتر است - در صورتیکه واحدهای مسکن مهر و زیرساخت های آنها- آماده است کلیدها تحویل مردم شود تا متقاضیان از این بلاتکلیفی خارج شوند.