مهلت ثبت نام كانديداهاي رياست فدراسيون كشتي در حالي به روزهای پايان نزدیک می‌شود كه به نظر می رسد ابطال ثبت نام قبل و انجام ثبت نام جدید تا امروز با استقبال اهالی کشتی مواجه نشده و تنها یک نفر مطرح برای حضور در انتخاباتی که زمانش مشخص نیست ثبت نام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، نخستين روزهاي خردادماه بود كه امور مجامع دفتر امور مشترك فدراسيون‌هاي وزرات ورزش و جوانان، حكم ابطال ثبت نام هاي قبلي مجمع فدراسيون كشتي را صادر و به دبير فدراسيون دستور داد از افراد جديدي براي احراز پست رياست ثبت نام بعمل آورد.

بدين ترتيب روز شنبه 4 خردادماه به عنوان نخستين روز از مهلت ثبت نام كانديداهاي جديد اعلام و اين مهلت تا 10 روز كاري تعيين شد. هنوز بسياري از اهالي كشتي از اين اقدام غيرمنتظره و عجيب وزارت ورزش در بهت بودند كه خبر رسيد اميررضا خادم رئيس پيشين فدراسيون كشتي به عنوان نخستين كانديدا در راه فدراسيون است تا بار ديگر به عنوان كانديداي اين پست ثبت نام كند. حضور خادم، خواسته يا ناخواسته نويد دهنده آغازي پر سر و صدا و جذاب براي ثبت نام مجمع فدراسيون كشتي به حساب آمد كه جامعه گوش شكسته را هر لحظه در انتظار شنيدن خبري از حضور كانديدايي جديد در اين عرصه قرار داد.

البته در عمل چيز ديگري ثابت شد و عدم حضور هيچكدام از اهالي شناخته شده و نامدار عرصه كشتي در ثبت نام مجدد نشان داد، فعلا كسي جرات و جسارت وارد شدن به گود پر حاشيه و پر فراز و نشيب كشتي را ندارد. در اين ميان نه تنها اهالي كشتي به دستاورد مثبت و سازنده اي در خصوص آينده اين فدراسيون دست نيافتند،‌ بلكه وزارت ورزش هم نتوانست از اين نمايش به ظاهر رسمي و سازنده سودي ببرد.

در واقع در همان اواسط مهلت ثبت نام نيز بسياري از كارشناسان ورزشي و اهالي كشتي متفق القول گفتند هدف وزارت ورزش در ابطال ثبت نام هاي قبلي و اجراي ثبت نام جديد، فقط و فقط به دليل آرام كردن رسانه ها و منتقدان بوده كه نشان دهد وزارت ورزش هم به نوعي نگران آينده كشتي است.

عدم استقبال از ثبت نام جديد از سوي گوش شكسته ها و حتي غيبت همان كانديداهاي قبلي همچون حمیدرضا گرشاسبی، محمدرضا یزدانی خرم، عسگری محمدیان، مهدی محبی، عبدالله چمن گلی، بهنام طیبی و ... در اين عرصه نشان داد اين افراد هم اعتقاد چنداني به اين اقدام نمايشي و بي هدف وزارت ورزش ندارند و همچنان براي وارد شدن به گود در انتظار انتخابات رئيس جمهوري و روشن شدن تكليف وزير جديد ورزش هستند.

از سويي ديگر اين انتظار تا حد زيادي منطقي و اصولي است، چرا كه تجربه ثابت كرده هر رئيس يا سرپرستي كه طي ماه‌هاي اخير از سوي متوليان وزارت ورزش در راس امور فدراسيون كشتي قرار گيرد، مطمئنا مورد نظر و وثوق وزير ورزش دولت يازدهم نيست و همين تناقض و عدم هماهنگي آغازگر اختلافات و مشكلات تازه اي در عرصه كشتي خواهد شد.

به گفته بسياري از صاحبنظران و كارشناسان كشتي، اهالي و علاقمندان اين رشته بايد فعلا قيد هرگونه تغيير و تحول در راس امور فدراسيون را بزنند، چرا كه تا مشخص شدن تكليف رئيس جمهور بعدي و وزير ورزش كابينه دولت يازدهم، خبري از برگزاري مجمع و رئيس جديد فدراسيون كشتي نخواهد بود. با این حال این امیدواری وجود دارد که در روزهای پایانی ثبت نام که تا 19 خردادماه است، نفرات جدیدی برای حضور در انتخابات ریاست فدراسیون کشتی ثبت نام کنند.