دومین ضارب حادثه لندن که در آن یک کهنه سرباز انگلیس به دست دو جوان افراطی کشته شد، پس از مرخص شدن از بیمارستان دیروز شنبه تفهیم اتهام شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، پلیس انگلیس دیروز شنبه دومین متهم حادثه لندن را تفهیم اتهام کرد. "مایکل ادبولاجو" با همکاری "مایکل ادبووال" چهارشنبه 22 می در لندن به یک کهنه سرباز حمله و او را با ضربات کارد به قتل رساندند.

ادبولاجو در این حادثه با شلیک گلوله از سوی پلیس مجروح شده و تا روز جمعه 10 خرداد در بیمارستان بستری بود اما ادبووال پیشتر از سوی پلیس تفهیم اتهام شده بود.

ادبولاجو در حالی از سوی پلیس لندن در جریان اتهامات خود قرار گرفت که لندن صحنه تظاهرات کم تعداد ملی گرایان و گروه های راست افراطی انگلیس بود.

نیک گریفین رئیس حزب ملی انگلیس

در مرکز لندن پلیس 150 نفر از طرفداران حزب ملی انگلیس را که با خود نوشته هایی علیه مسلمانان حمل می کردند از تظاهرات کنندگانی که در مقابل پارلمان این کشور تجمع کرده بودند جدا کرد.

پلیس انگلیس از بازداشت 58 معترضی خبر می دهد که با تجمع در نقطه ای خاص مانع حرکت دیگر گروه های معترض و مردم شده بودند.

پس از حادثه دوهفته گذشته، افراطیون حاضر در لندن فرصتی مناسب یافته اند تا اقدامات ضد اسلامی خود را سرعت ببخشند. در این میان پلیس با درخواست حزب ملی انگلیس برای راهپیمایی از محل حادثه به سمت مرکز اسلامی لندن مخالفت کرده بود اما با این وجود عصر روز گذشته شهر لندن صحنه تجمع افراطیون شد.

اما با وجود انجام تبلیغات سنگین علیه مسلمانان در انگلیس، خانواده کهنه سرباز کشته شده در لندن پیامی مسالمت جویانه ای منتشر کرده و اعلام نموده اند که راضی نیستند فرزند آنها عاملی باشد تا عده ای اقدام به حمله به عده ای دیگر کنند.