دبیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی مدعی بی نتیجه بودن تلاش ها برای شفافیت در برنامه هسته ای ایران شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، "یوکیا آمانو" دبیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی مدعی شد پیشرفتی در مذاکرات هسته ای کشورهای 1+5 و ایران برای شفاف سازی پیرامون نگرانی ها در این خصوص حاصل نشده است.

وی امروز دوشنبه در نشست شورای حکام آژانس مدعی شد مذاکرات هسته ای مذکور در یک مسیر مستقیم حرکت نکرده و به یک دور وتسلسل تبدیل شده است. بر این اساس آمانو با اظهارات تند در مورد ایران، نگرانی خود را از برنامه هسته ای این کشور نشان داد. وی مدعی شد فعالیت های هسته ای ایران مغایر با قطعنامه های شورای حکام و شورای امنیت سازمان ملل است.

دبیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکید کرد این نهاد همچنان خواستار شفافیت در مورد برنامه هسته ای ایران است. این اظهارات در حالی مطرح می شود که مذاکرات 1+5 و ایران همچنان در حال انجام بوده و طرفین روند این مذاکرات را مثبت ارزیابی می کنند.

این در حالی است که بازرسان آژانس طی بازرسی های مکرر خود از تاسیسات هسته ای ایران هیچگونه موارد خلاف مقررات آزانس مشاهده نکرده اند که این امر نشان میدهد آمانو در آستانه بر گزاری انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران تلاش می کند تا از رهگذر جریان سازی های سیاسی انتخابات ایران را تحت تاثیر قرار دهد.