شهردار منطقه 7 گفت: با عبور بزرگراه امام علی از منطقه 7 بخش وسيعي از بافت فرسوده این منطقه زير پوشش ساخت و سازهاي مسکوني قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر رمضان میر عباسی با اشاره به استقبال شهروندان براي تجميع واحد هاي مسکوني خود در محدوده بزرگراه امام علي (ع) گفت: مديريت شهري با استفاده از تسهیلاتی مانند همچون اعطاي تراکم تشویقی و مجوز افزايش طبقات و همچنین معافیت عوارض، توانست سهم بسزايي در تشويق ساکنان بافت هاي فرسوده براي ساخت و تجميع داشته باشد.

شهردار منطقه 7 همکاري شهروندان ساکن در اين محدوده را قابل تقدير دانست و افزود: طرح امتداد بزرگرا ه امام علي (ع) يکي از اقدامات توسعه اي در شهر تهران بود و سبب شد انگيزه مضاعفی براي احياي بافت فرسوده پايدار در اين منطقه به وجود آيد. این در حالی است که اصلاح ريزدانه ها بدون مشارکت مستقیم ساکنان این مناطق امکان‌پذیر نبود.

وي در ادامه با اشاره به سهم منطقه 7 از بافت فرسوده کلان شهر تهران بر اساس نقشه های مصوب شورای عالی شهرسازی و معماری گفت: از سه هزار و 200 هکتار بافت فرسوده مصوب شهر تهران حدود 60 هکتار سهم منطقه 7 است که بنا داريم در سال دوم اجراي طرح تفصيلي  بهسازی و نوسازی این بافت را با تاکيد و جدیت بیشتری دنبال کنیم.

میر عباسی با اعلام اینکه شهرداری به شهروندان ساکن بافتهای فرسوده منطقه بسته هاي حمايتي ارائه می کند گفت: تسهیلات اختصاص یافته در محدوده بافتهای فرسوده شهر تهران علاوه بر افزایش تولید و عرضه مسکن در منطقه سبب کمرنگ شدن حضور دلالان ، کاهش قیمت و اجاره بهای مسکن می شود.