مهاجم پیشین تیم‌های ملی و پرسپولیس هدف اصلی‌اش در پذیرش سرمربیگری تیم فوتبال امید راه‌آهن را مربی خوب برای بازیکنان جوان بودن و یاد گرفتن چیزهای جدید دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، ادموند بزیک مهاجم پیشین تیم‌های ملی و پرسپولیس هم کارش را به عنوان سرمربی تیم امید با راه‌آهن شروع کرد. او بعد از حدود نیم فصل همکاری با تیم بزرگسالان پرسپولیس، وارد چالش جدیدی شده تا بتواند دنیای مربیگری را به صورت جدی تجربه کرده و به سمت اهداف بلند مدتش حرکت کند. گفتگوی سایت باشگاه راه‌آهن را با بازیکن خوش اخلاق و کم‌حرف سال‌های گذشته فوتبال ایران می‌خوانید.

* بعد از مدتی همکاری با تیم بزرگسالان پرسپولیس یک دفعه تصمیم گرفتید با تیم‌های پایه کار کنید. دلیلش چه بود؟
- محمود کلهر پیشنهاد سرمربیگری تیم امید را دادند و من هم وقتی بررسی کردم، دیدم که خوب است از اینجا کار سرمربیگری را شروع کنم خوب است.

* پیش از این سابقه کار در تیم‌های پایه را داشتید؟
- بله قبلا در تیم‌های پایه آرارات کار کرده بودم.

* اصلا کار با تیم‌های پایه را دوست دارید؟
- هم دوست دارم و هم اینکه فکر می‌کنم راه خوبی برای طی کردن پله‌های ترقی باشد. وقتی با تیم‌های پایه کار می‌کنید، فرصت تجربه اندوزی را به دست می‌آورید که خیلی مفید است.

* برنامه‌تان برای تیم امید چیست؟
- اول باید از تیم شناخت کامل را پیدا کنم چون خودم بازیکنان را انتخاب نکرده‌ام و بازیها هم نزدیک است. باید تلاش کنیم با کمک همدیگر یک تیم خوب بسازیم.

* هدف اصلی‌تان نتیجه گرفتن است یا بازیکن‌سازی و آموزش بازیکنان؟
- بیشتر دنبال ساختن بازیکن هستم.

* پیش از اینکه به راه‌آهن بیایید بازی‌های تیم‌های پایه را دنبال می‌کردید؟
- قبل از اینکه به پرسپولیس بروم، بازی‌ها را تعقیب می‌کردم اما در 6 ماه گذشته فرصت نکردم چون درگیر پرسپولیس بودم.

* حالا چه چشم‌اندازی را برای راه‌آهن و کارتان در این تیم ترسیم می‌کنید؟
- امیدوارم همه چیز خوب پیش برود و بتوانیم کارهای خوبی در این تیم بکنیم. هدف اصلی من این است که بتوانم برای این بازیکنان جوان مربی خوبی باشم و چیزهای جدیدی به آنها یاد بدهم.