مربی تیم ملی کشتی آزاد با اشاره به برنامه های این تیم و برنامه ریزی برای حضور در رویدادهای پیش روی تیم ملی گفت: براي كسب موفقیت در بازی‌های آسیایی اینچئون و المپیک 2016 برزیل نمي‌توان تنها به تك ستاره ها دلخوش كرد.

رضا لايق در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب تصريح كرد: كشتي آزاد بعد از بازيهاي المپيك 2008 پكن جان دوباره اي گرفت و سپس با حضور رسول خادم در زمان قبل و بعد از بازيهاي المپيك 2012 لندن سير صعودي خوبي را يافت كه مسلما نمي توان از اين حقيقت بزرگ و آشكار، چشم پوشي كرد.

وي با اشاره به اينكه ممكن است اجراي دقيق برنامه هاي مدون حوزه مديريت تيم ملي زمان‌بر و طولاني شود، گفت: كشتي پس از مدتها شكل و شمايل برنامه محوري را به خود گرفت و مطمئنا اجراي دقيق و صحيح اين برنامه ها مستلزم زمان خاص خود است. قطعا بايد با اجراي برنامه پشتوانه‌های سازي و همچنين عدم تكيه به تک ستاره‌ها به سوي آينده اي بهتر و موفق تر در كشتي ايران حركت كرد كه اين مهم بدون حمايت و همراهي اهالي اين رشته غيرممكن است.

مربي تيم ملي كشتي آزاد با بيان اينكه نبايد با برخي انتقادات غير كارشناسي و احساسي، به بزرگان اين عرصه بي حرمتي كرد، ادامه داد: متاسفانه همچنان شاهد آن هستيم كه برخي اظهار نظرها به جز تخريب و بي حرمتي به بزرگان و عنوان داران كشتي كشورمان، تاثير ديگري ندارد. همگان شاهد آن هستند كه برنامه هاي كنوني كشتي در شرايط نامناسب مالي فدراسيون در حال اجراست و اگر همين همدلي و همراهي اهالي اين رشته هم از ما دريغ شود،‌شرايط سخت تر از ايني كه هست، خواهد شد.

لايق در خاتمه اظهار داشت: منتقدان بايد به اين نكته توجه كنند رسول خادم و همكارانش به هر ترتيب در ميدان ماندند و كار را پيش بردند. كار بزرگ آن است كه در اوج انتقادات بايستيم و با روحيه نقدپذيري به سازندگي بپردازيم،‌ اما ميان نقد تا بي حرمتي به بزرگان كشتي تفاوت زيادي وجود دارد.