رییس بسیج صدا و سیما اعلام کرد سریال "مسیح کردستان" به تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی مراحل نگارش را پشت سر می‌گذارد و محمود غلامی مسئولیتی در این پروژه ندارد.

علی‌اصغر جعفری رییس بسیج سازمان صدا و سیما در این زمینه به خبرنگار مهر گفت: خبری که شما درباره سریال "مسیح کردستان" در خبرگزاری مهر منتشر کرده بودید و خبر متناقض یکی از سایت‌ها را خواندم. داستان پروژه "مسیح کردستان" درباره شهید عزیز محمد بروجردی مفصل است و چند سالی می‌شود که در دست تحقیق و بررسی قرار دارد.

وی افزود: تا به حال دو بار فیلمنامه توسط تیم‌های مختلفی نوشته شده اما مورد تایید قرار نگرفته است. اکنون نیز فعالیت همه آن تیم‌ها منتفی شده است. آخرین گروه به تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی مشغول فعالیت هستند و با آنها قرارداد بسته شده است.

جعفری تأکید کرد: سال 89 بسیج صدا و سیما با نوروزبیگی به عنوان تهیه کننده "مسیح کردستان" قرارداد بست. در سال 92 نیز سیناپس فیلمنامه از سوی گروه ارائه شد و در دست بررسی است.

رییس بسیج صدا و سیما درباره شائبه حضور محمود غلامی به عنوان تهیه‌کننده پروژه توضیح داد: برخی از همرزمان شهید بروجردی علاقمند بودند کسانی دیگری سریال را تهیه کنند. حتی جلسه‌ای با حضور همرزمان و آقای غلامی گذاشتیم و برای آنها توضیح دادیم با وجود اینکه او نیروی خوبی است اما ما با گروه دیگری قرارداد داریم.

جعفری تصریح کرد: "مسیح کردستان" متولی دارد و قریب به دو سال است آنها برای این پروژه کار می‌کنند. بنابراین حذف آنها نه اخلاقی است و نه قانونی. بلکه زمانی می‌شود تهیه‌کننده را تغییر داد که تخلفی در قرارداد صورت گرفته باشد.

وی در پایان گفت: تهیه‌کننده از نظر ما جواد نوروزبیگی است و او مسئولیت قانونی در قبال این سریال دارد. دیگر افراد جدا از این پروژه "مسیح کردستان" هستند که در بسیج صدا و سیما و با همکاری شبکه یک سیما تولید می‌شود.

رییس بسیج صدا و سیما اظهار امیدواری کرد با انجام نگارش سریال، تصویربرداری آن در اواخر سال 92 آغاز شود.

نویسنده این پروژه حسین تراب‌نژاد و مشاور آن فرهاد توحیدی است که پیش از این در نگارش سریال "شوق پرواز" با موضوع زندگی شهید عباس بابایی با یکدیگر همکاری داشتند.