مسابقات والیبال لیگ جهانی 2013 با شکست دوباره مدافع عنوان قهرمانی، سقوط برزیل پرافتخار و صدرنشینی بلغارستان در گروه اول، صعود آلمان و سقوط ایران در گروه دوم و تثبیت جایگاه تیم ها در گروه سوم پیگیری شد.

به گزارش خبرنگار مهر، بیست و چهارمین دوره مسابقات والیبال لیگ جهانی روز گذشته با برگزاری دو دیدار از هر یک از گروه‌‎های A و C و یک دیدار از گروه B پیگیری شد که طی آن تیم‌های بلغارستان، برزیل، ایتالیا،فنلاند و هنلد پیروز شدند. برتری این تیم ها در دیدارهای برگزار شده جابه‌جایی‌هایی را در رده‌بندی تیم‌های گروه A و B ایجاد کرد اما جایگاه تیم‌ها در گروه C بدون تغییر ماند.

بر این اساس در جریان دیدارهای برگزار شده روز یکشنبه و از گروه A، تیم بلغارستان در زمین فرانسه و در سه گیم متوالی این تیم را با شکست مواجه کرد. این در حالی است که بلغارها در دیدار نخست برابر میزبان خود به سختی و در طول پنج گیم صاحب پیروزی شده بودند. در دیدار دوم تیم‌های بلغارستان و فرانسه، "سوکولوو تسوتان"، بهترین بازیکن زمین بود که برای بلغارها 21 امتیاز کسب کرد. در ترکیب فرانسه هم"انگاپت ایروین" با 15 امتیاز بهترین بود.

در دیگر دیدار گروه A که در شهر لودز برگزار شد، لهستان، مدافع عنوان قهرمانی در زمین خود  مقابل برزیل مغلوب شد تا شاگردان "برناردو رزنده" که در دیدار نخست نیز میزبان خود راشکست داده بودند، آغازی کاملا پرقدرت در این دوره از مسابقات لیگ جهانی داشته باشند. البته بر خلاف دیدار نخست دو تیم لهستان و برزیل که تمام امتیاز های آن به برزیلی‌ها رسید، در این بازی بازیکنان میزبان هم موفق به کسب حداقل امتیاز شدند و شاید همین مسئله موجب سقوط یک پله‌ای برزیل در جدول رده‌بندی شد.

تیم‌های ایتالیا و آلمان یکشنبه شب تنها دیدار گروه B را در شهر مودنا برگزار کردند که طی آن ایتالیایی‎‌ها همچون دیدار نخست به پیروزی دست یافتند اما نه در سه گیم متوالی؛ 3 بر 2 نتیجه پایانی این بازی بود. این نتیجه بیشتر از آنکه به سود ایتالیای برنده باشد، به نفع آلمان بازنده تمام شد!

"ایوان" با 27 امتیازی که در این بازی کسب کرد، نقش زیادی در پیروزی تیمش داشت هرچند این پیروزی تاثیری در جایگاه ایتالیا نداشت اما آلمانی‌ها با وجود شکست از قعر جدول دو پله صعود کردند.

روز گذشته و در شهر آپلدورن چهارمین دیدرا تیم‌های ژاپن و هلند و دومین دیدار رو در روی دو تیم در این دوره از رقابت‌های لیگ جهانی برگزار شد که طی آن شاگردان "ادوین بنه" مهمان خود را قاطعانه شکست دادند. این دیدار از گروه C برگزار شد. در دیگر دیدار این گروه شاگردان "پارک کی وون" در تیم کره‌جنوبی دو گیم از فنلاند گرفتند اما در نهایت نتیجه بازی را واگذار کردند. نتیجه کامل دیدارهای برگزار شده به شرح زیر است:


* فرانسه صفر - بلغارستان 3
(24 بر 26)،(29 بر 31)،(20 بر 25)

* لهستان 2 - برزیل 3
(26 بر 28)،(22 بر 25)، (23 بر 23)،(25 بر 20)،(10 بر 15)

* ایتالیا 3 - آلمان 2
(22 بر 25)،(19 بر 25)،(25 بر 17)،(26 بر 24)،(15 بر 6)

* کره جنوبی 2 - فنلاند 3
(25 بر 23)،(18 بر 25)،(24 بر 26)،(25 بر 15)،(14 بر 16)

* هلند 3 - ژاپن صفر
(25 بر 20)،(25 بر 21)، (25 بر 18)

در پایان این دیدارها و با توجه به نتایج به دست آمده، تیم بلغارستان با صعود به صدر جدول رده‌بندی گروه A جایگاه برزیل پرافتخار را از آن خود کرد. فرانسه دیگر تیمی بود که در این گروه صعود کرد و در جایگاه پنجم قرار گرفت.

در گروه B رده‌‎های اول تا سوم بدون تغییر و همچنان در اختیار روسیه، صربستان و ایتالیا باقی ماند اما سه رده انتهایی جدول دستخوش تغییراتی شد. بر این اساس آلمانی‌ها با تک امتیازی که از مصاف با ایتالیا کسب کردند، از قعر جدول به رده چهارم صعود کردند. این صعود منجر به سقوط تیم‌های کوبا و ایران شد که پیش از این در رده‌های چهارم و پنجم قرار داشتند. بر این اساس تیم ملی کشورمان که طی دو دیدار برابر روسیه متحمل شکست شد به قعر جدول رده‌بندی این گروه سقوط کرد.

رده‌بندی تیم‌ها در گروه‌های A و B در حالی با جابه‌جایی‌هایی مواجه شد که با وجود دو بازی برگزار شده از گروه C هیچ تغییری در جایگاه تیم‌های این گروه ایجاد نشد. طوریکه فنلاند همچنان صدرنشین است و ژاپنی‌ها در قعر جدول قرار دارند.

رده‌بندی تیم‎ها در گروه‌های اول تا سوم مسابقات لیگ جهانی 2013 به شرح زیر است:

گروه A
1- بلغارستان (2 بازی، 2 برد، بدون باخت، 5 امتیاز)
2- برزیل (2 بازی، 2 برد، بدون باخت، 5 امتیاز)
3- آمریکا (2 بازی، یک برد، یک باخت، 3 امتیاز)
4- آرژانتین (2 بازی، یک برد، یک باخت، 3 امتیاز)
5- لهستان (2 بازی، بدون برد، 2 باخت، یک امتیاز)
6- فرانسه (2 بازی، بدون برد، 2 باخت، یک امتیاز)

گروه B
1- روسیه (2 بازی، 2 برد، بدون باخت، 6 امتیاز)
2- صربستان (2 بازی، 2 برد، بدون باخت، 6 امتیاز)
3- ایتالیا (2 بازی، 2 برد، بدون باخت، 5 امتیاز)
4- آلمان (2 بازی، بدون برد، 2 باخت، یک امتیاز)
5- کوبا (2 بازی، بدون برد، 2 باخت، بدون امتیاز)
6- ایران (2 بازی، بدون برد، 2 باخت، بدون امتیاز)

گروه C
1- فنلاند (4 بازی، 3 برد، یک باخت، 9 امتیاز)
2- هلند (4 بازی، 3 برد، یک باخت، 9 امتیاز)
3- کره جنوبی (4 بازی، 2 برد، 2 باخت، 7 امتیاز)
4- کانادا (4 بازی، 2 برد، 2 باخت، 6 امتیاز)
5- پرتغال (4 بازی، 2 برد، 2 باخت، 5 امتیاز)
6- ژاپن (4 بازی، بدون برد، 4 باخت، بدون امتیاز)