بجنورد- خبرگزاري مهر: رئيس سازمان جهاد كشاورزي خراسان شمالي از بهره برداري از 33 طرح كشاورزي در اين استان در طي هفته جهاد كشاورزي سال جاري خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل ياوري صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به رشد ميزان توليد محصولات مختلف كشاورزي در خراسان شمالي، افزود: در سال گذشته در مجموع حدود 260 ميليارد تومان اعتبار از محل ستاد توسعه بخش كشاورزي و صندوق توسعه ملي به بخش كشاورزي اين استان اختصاص يافته است.

وي اظهار داشت: در سال گذشته 150 ميليارد و 500 ميليون تومان اعتبار از محل ستاد توسعه بخش كشاورزي و 113 ميليارد و 900 ميليون تومان نيز از محل صندوق توسعه ملي براي توسعه كشاورزي در خراسان شمالي اختصاص يافت.

به گفته وي در سال 91 ستاد توسعه بخش كشاورزي استان در مركز و شهرستان ها 192 نشست برگزار كرد كه در طي اين نشست ها هزار و 631 مصوبه و طرح كشاورزي با امكان اشتغال زايي براي شش هزار و 219 نفر به تصويب رسيد.

ياوري با اشاره به تسهيلات اعطايي ستاد توسعه بخش كشاورزي كه تا سقف يك ميليارد تومان با سود هفت درصد و بالاتر از اين رقم با سود 13 درصد اعطا مي شود، عنوان كرد: در سال گذشته حدود 150 ميليارد تومان از اعتبارات فوق الذكر براي پرداخت به طرح هاي مصوب ستاد توسعه توسط بانك هاي عامل در دستور كار قرار گرفته كه از اين ميزان تاكنون 50 ميليارد تومان نيز عقد قرارداد شده و در مرحله پرداخت است.

وي افزود: از تعداد كل طرح هاي مصوب در ستاد توسعه كشاورزي استان، يازده طرح به مرحله بهره برداري رسيده اند كه طي هفته هاي آينده افتتاح خواهند شد.

اين مسئول در ادامه با اشاره به فرا رسيدن هفته جهاد كشاورزي از بهره برداري از 33 طرح كشاورزي استان در طي اين هفته خبر داد و گفت: اين طرح ها با اعتبار چهار ميليارد و 300 ميليون تومان و با اشتغال مستقيم 54 نفر و غيرمستقيم 76 نفر به بهره برداري مي رسند.

وي اضافه كرد: سيستم هاي آبياري تحت فشار، واحد پرورش مرغ گوشتي، گاوداري صنعتي، بند انحرافي و ... شماري از طرح هاي افتتاحي در اين هفته هستند.

از 21 تا 27 خرداد به نام هفته جهاد کشاورزی نامگذاري شده و در سال جاري نيز برنامه هاي اين هفته با شعار کشاورزی الگوی توسعه پایدار و محصول ارگانیک برگزار مي شود.