یک رسانه غربی با بی نتیجه خواندن فشارهای غرب علیه ایران نوشت انتخابات ایران تاثیری در عزم هسته ای ایرانی ها نخواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در مطلبی با اشاره به مواضع هسته ای نامزدهای ریاست جمهوری ایران اینگونه نتیجه گیری کرد که انتخابات تغییری در مواضع هسته ای ایران ایجاد نخواهد کرد.

در این مطلب نیویورک تایمز با اشاره به همایش انتخاباتی سعید جلیلی آمده است: در این همایش طرفداران او شعار می دادند "نه سازش نه تسلیم فقط سعید جلیلی" و در پلاکارهایی که در دست داشتند نوشته شده بود "مذاکره با شیطان برضد قرآن است".

در ادامه این مطلب آمده است آقای جلیلی اساس مبارزات انتخاباتی خود را 100 درصد بر نفی مصالحه هسته ای قرار داده است.

این روزنامه در بخشی دیگر می نویسد: حتی حسن روحانی که نزدیکترین چهره به اصلاح طلب هاست و در نقطه مقابل سعید جلیلی قرار دارد وقتی درباره برنامه هسته ای ایران صحبت می کند از به کار بردن واژه "مصالحه" خودداری می کند.

در ادامه این مطلب آمده است حسن روحانی بیشتر وقت خود را صرف دفاع از عملکردش در زمینه پرونده هسته ای ایران می کند، چرا که مخالفان او معتقدند که او در زمانی که مسئول مذاکرات هسته ای ایران با غرب بوده است حقوق هسته ای مردم ایران را فروخته است.

در پایان این مطلب آمده است دولت اوباما مدت هاست که با هدف وادار کردن ایران به مصالحه هسته ای، تحریم های شدیدی را علیه ایران وضع کرده است اما به نظر می رسد که این تحریم ها فقط ایرانی ها را به مقاومت بیشتر مصمم تر کرده است.