سرمربی جدید تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان در خصوص پذیرش هدایت این تیم در مرحله پلی‌آف گفت: از من خواسته شد خارج از اصول حرفه‌ای به عنوان یک تکلیف در این شرایط هدایت ذوب‌آهن را برعهده بگیرم.

محمود یاوری در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص حضور در تیم ذوب‌آهن اصفهان گفت: برخی‌ها به من تبریک گفتند ولی باید بگویم که پذیرفتن این مسئولیت تبریک ندارد و تنها یک نوع وظیفه‌شناسی است. نتیجه کار مهم است و آن زمان است که می‌توان به هواداران ذوب‌آهن و مسئولان این تیم تبریک گفت.

وی افزود: من از لیگ نرفته بودم که بازگردم. این تعطیلی باعث شده بود که یک مقدار استراحت کنم. البته احساسم این است که رفتن به خیابان و حتی درگیر شدن هم بهتر از خوابیدن در منزل است. ما عادت نداریم که زیاد استراحت کنیم.

این مربی باسابقه یادآور شد: یکی از دوستان عنوان کرد که آقای کاظمی دو روز است که در تمرینات تیم ذوب‌آهن حاضر نمی‌شود. پس از آن هم آقای ابراهیمی تماس گرفت که به منزل ما بیاید تا صحبت کنیم. از من خواست که خارج از حرفه‌ای‌گری به عنوان یک تکلیف هدایت تیم ذوب‌آهن را در این شرایط بپذیرم و کمک کنم تا ذوب‌آهن در این شرایط حساس سربلند بیرون بیاید.

یاوری خاطرنشان کرد: از ابراهیمی خواستم که صحبت‌های بعدی را انجام ندهد و تنها درباره این دو بازی صحبت کنیم. گفتم که شما دو بازی مهم در پیش دارید و من هم کمک می‌کنم. البته نقش هوادار در این دو دیدار بسیار مهم است و پس از آن می‌توان درباره آینده گفتگو کرد.

وی درباره شناخت خود از ذوب‌آهن اظهار داشت: من زمانی که در فجر بودم دو بازی مستقیم با ذوب‌آهن داشتیم. از طرفی وقتی فیلم بازی‌های حریفان را می‌دیدیم چندین مرتبه هم آنها در مقابل ذوب‌آهن قرار گرفته بودند که این خود باعث شناخت خوبی از ذوب‌آهن است. این را هم بگویم که من روی تیم‌های شهر خودم و تیم‌هایی مثل شاهین و پاس همیشه حساس هستم و آنها را تعقیب می‌کنم.

سرمربی جدید تیم ذوب‌آهن در پاسخ به این پرسش که آیا حدادی‌فر و صادقیان هم در این دو بازی پلی‌آف شما را همراهی خواهند کرد، گفت: به من گفته‌اند که صادقیان تا نیم فصل با ما قراداد دارد و باید در این دو مسابقه در کنار ما باشد. حدادی‌فر هم قرارداد دارد و برای ذوب‌آهن بازی خواهد کرد.

یاوی همچنین در خصوص میزان شناخت خود از پاس همدان افزود: پاس تیم خیلی خوبی است. آنها طرفداران خود را در دیدار خانگی دارند و کار سختی پیش روی داریم. بهرحال این تیم پاس است که حضور دارد و باید با حساب و کتاب برابر این تیم به میدان رفت.

"آیا پذیریش هدایت ذوب‌آهن در این شرایطی ریسک بزرگی نبود؟" یاوی در پاسخ به این پرسش عنوان کرد: موفقیت در ریسک کردن است. همیشه مسئولیت پذیر بوده‌ام و انجام کارهای سخت را دوست دارم. یک مربی باید در شرایط سخت خودش را نشان بدهد. ذوب‌آهن مثل سپاهان و خیلی تیم‌های دیگر سرمایه‌گذاری زیادی در فوتبال انجام داده و باید این تیم حفظ شود.