مربی والیبال ایران با اشاره به مشکلاتی که بازیکنان تیم ملی طی دو دیدار مقابل روسیه داشتند و لزوم توجه به آنها برای دیدارهای آتی گفت: با تمرکز روی نقاط ضعفی که کاملا مشهود بود و استفاده از تجربه‌ای که حالا از لیگ جهانی داریم، می‌توانیم مقابل صربستان بازی کاملا برتر و حساب شده‌تری داشته باشیم.

ناصر شهنازی در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه تیم ملی والیبال در دیدار دوم برابر روسیه به مراتب بهتر از دیدار نخست بازی کرد، اظهارداشت: این نشان می‌دهد که والیبال ایران برای خوب بازی کردن در لیگ جهانی و حتی کسب نتیجه نیازمند زمان است. زمان کمک می‌کند تجربه لازم برای دیدارهای لیگ جهانی کسب کنیم همان طور که در دیدار دوم برابر روسیه با کمک تجربه‌ای که از دیدار اول به دست آورده بودیم، به مراتب بهتر کار کردیم و حتی یک گیم هم گرفتیم.

وی با اشاره به نقاط ضعف عمده تیم ملی والیبال طی این دو دیدار خاطرنشان کرد: کاملا مشخص بود که در پوئن‌های بالا و به خصوص از امتیاز 20 به بعد مشکل داشتیم و بازیکنان مرتکب اشتباهات زیادی می‌شدند که البته علت آن قدرت روسیه بود نه ضعف ایران؛ به طور حتم طی تمرینات آینده تمرکز اصلی روی پوئن‌های بالا خواهد بود تا در صد اشتباهات در این پوئن‌ها به حداقل برسد.

این مربی که به اعضای کادر فنی تیم ملی والیبال در پیگیری تمرینات این تیم کمک می‌کند، ادامه داد: ولاسکو پیش از این و در تمرینات تاکید زیادی روی توپ‌های برگشتی داشت اما همچنان در این زمینه ضعف داریم. در یکی از دیدارهای برگزار شده مقابل روسیه، فقط 12 درصد توپ‌های برگشتی به پوئن تبدیل شد. باید در این زمینه هم تمرینات بیشتری داشته باشیم از بتوانیم از توپ‌های برگشتی هم امتیازات بیشتری بگیریم.

شهنازی به دیدار آتی تیم ملی والیبال در لیگ جهانی که به میزبانی تهران و مقابل صربستان برگزار خواهد شد، اشاره کرد و یادآور شد: صربستان اولین دیدار خود در لیگ جهانی امسال را برابر کوبا انجام داد و با شکست دادن این تیم به نوعی قدرتش را نشان داد. به هر حال شکست دادن کوبا در کشورش کار بزرگی است که صربستان آن را انجام داد.

وی تاکید کرد: صربستان از بزرگان والیبال است که در دوره گذشته لیگ جهانی به عنوان ششم دست یافت. البته ایران در رقابت‌های جام جهانی صربستان را شکست داد و این موضوع پیش زمینه خوبی برای ما به لحاظ روانی است. صربستان مانند روسیه، ایتالیا و کوبا در میادین مختلف بین‌المللی و لیگ جهانی حضور داشته اما ایران تفکرات برد مقابل این تیم را دارد به خصوص اینکه میزبان است و می‌تواند از حمایت هزارنفری تماشاگران هم استفاده کند.

مربی تیم ملی والیبال تصریح کرد: تیم ملی والیبال با تجربه‌ای که از دیدار برابر روسیه کسب کرده می‌تواند مقابل صربستان بهتر و حساب شده‌تر کار کند.

شهنازی به صحبت‌های ولاسکو مبنی بر اینکه در لیگ جهانی شرکت کرده‌ایم تا یاد بگیریم، اشاره کرد و اظهارداشت: باید چنین نگاهی به این رقابت‌ها داشته باشیم و با حضور در این بازی‌ها خود را برای جام ملت‌های آسیا آماده کنیم. به طور حتم حضور در لیگ جهانی پیامدهای خوبی برای ما خواهد داشت.

به گزارش مهر، تیم ملی والیبال نخستین دیدار خود برابر صربستان در رقابت‌های لیگ جهانی 2013 را 31 خردادماه در ورزشگاه 12 هزار نفری آزادی برگزار می‎کند.