علاقمندان به هنرهای نمایشی می توانند آخر هفته به تماشای نمایش" خانه سربی" به کارگردانی علی نرگس نژاد و بازي هنرمندانی چون سیامک صفری، بابک حمیدیان، پانته آپناهی‌ها و سحر دولت شاهی بنشینند.

به گزارش خبرنگار مهر، علاقمندان به هنرهای نمایشی و افرادی که دوست دارند شاهد فضاهای کمتر تجربه شده در تئاتر ایران باشند می توانند آخر هفته به تماشای نمایش "خانه سربی" نوشته و کارگردانی علی نرگس‌نژاد در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر بنشينند. در این اثر نمایشی بازیگران شناخته شده ای چون پانته‌آ پناهی ها، بابک حمیدیان، سحر دولتشاهی، مینا ساداتی، فرزین صابونی و سیامک صفری به ایفای نقش می پردازند.

"خانه سربی" نمایشی است که در ساختار از شیوه کلاسیک پیروی نمی کند و حال و هوای رئالیسم جادویی و فضاهایی سمبلیکی بر کار حاکم است. با وجود اینکه در این اثر نمایشی داستانی سرراست روایت نمی‌شود اما مخاطبانی که می‌خواهند از فضای نمایش های رئالیستی صرف و کلاسیک کمی فاصله بگیرند و در عین حال بازیگران مورد علاقه شان را یکجا روی صحنه ببینند از دیدن این نمایش لذت خواهند برد.

طراحی صحنه نمایش نیز شامل چند لامپ آویز از سقف و آباژور و پرژوکتورهایی است که در خدمت اجرا قرار می گیرند. بودن این همه منابع نوری هم منطق واقع گرایانه ندارد بنابراین همه این عوامل دست در دست هم می‌دهد که ما با جریانی غریب روبرو شویم.

البته ممکن است حتی تماشاگران حرفه ای و تئاتربین هم در انتهای نمایش ادعا کنند که چیزی این کار نفهمیده اند اما در نهایت اجرای چنین آثاری در تئاتر راکد و کم خلاقیت این روزها می تواند علت انتخاب "خانه سربی" برای آخر هفته باشد. شاید اگر این نمایش در سالن کوچکتری مثل چهارسو یا قشقایی روی صحنه می رفت ارتباط تماشاگران با اثر بیشتر حفظ می شد و میزانس‌ها نیز در فضایی کوچکتر حال و هوای کار را به مخاطب بهتر منتقل می کردند.

آتوسا قلمفرسایی طراح لباس، نورالدین حیدری ماهر دستیار کارگردان ، برنامه ریز و مدیرتولید، محمدرضا جدیدی موسیقی، محمد گودرزیانی منشی صحنه، جوادپولادی و یوسف رستمی مدیر صحنه این نمایش هستند.

"خانه سربی" از نیمه اردیبهشت ماه هر روز به جز شنبه ها ساعت 20 به مدت زمان 70 دقیقه در تالار اصلی مجموعه تئاترشهر میزبان علاقه مندان تئاتر است.