کرمانشاه – خبرگزاری مهر: مسئول ایستگاه های سنجش آلودگی هوای استان کرمانشاه از رسیدن آلودگی هوای استان کرمانشاه به نقطه اضطرار خبرداد.

سعید دزفولی نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: به دنبال ورود توده های گرد و غبار از نوار حصاری کشور عراق حضور ریزگردها در جو استان مشاهده و با توج به میزان غلظت این ذرات وضعیت جو استان در نقطه اضطرار قرار دارد.

وی افزود: میانگین ذرات معلق در استان کرمانشاه طی 12 ساعت سپری شده از امروز یعنی 12 دیشب تا 12 ظهر امروز سه شنبه 461 میکرو گرم بر متر مکعب بوده که PSI آن(شاخص آلودگی) 346 بوده و بیانگر وضعیت اضطرار است.

دزفولی نژاد ادامه داد: میانگین غلظت ریزگردها در هوای استان کرمانشاه از ساعت 12 دیشب تا هشت صبح امروز 427 میکروگرم بر متر مکعب هوا بوده که PSI (شاخص آلودگی)  برابر 304 و نشانگر وضعیت اضطرار است.

مسئول ایستگاه های سنجش آلودگی هوای استان کرمانشاه گفت: ماکزیمم غلظت ذرات معلق را مربوط به ساعات 8 تا 9 صبح امروز است که رقمی معادل 561 میکرو گرم بر متر مکعب هوا را نشان می دهد.

دزفولی نژاد افزود: میانگین غلظت ذرات در طی 24 ساعت گذشته 200 میکرو گرم بر متر مکعب هوا بوده که (شاخص آلودگی)PSI آن نیز معادل 146 و بیانگر وضعیت هشدار است.

مسئول ایستگاه های سنجش آلودگی هوای استان کرمانشاه، ماکزیمم غلظت ریزگردها در طی 24 ساعت گذشته مربوط به ساعت 22 تا 23 شب گذشته بوده است.

وی افزود: در این ساعت غلظت ذرات رقمی معادل  619 میکرو گرم بر متر مکعب هوا را نشان می داد.

دزفولی نژاد در خصوص وضعیت هوای استان  کرمانشاه از ابتدای سال جاری تا کنون گفت: از ابتدای سال تا کنون 8 روز هوای استان کرمانشاه در شرایط هشدار، اضطرار و بحران قرار گرفته است.

مسئول ایستگاه های سنجش آلودگی هوای استان کرمانشاه، بر این اساس هوای استان کرمانشاه در فرودین ماه یک روز شرایط هشدار، اردیبهشت ماه یک روز شرایط هشدار و در خرداد دو روز شرایط بحران، سه روز شرایط هشدار و یک روز شرایط اضطرار را تجربه کرده است.

وی در پایان گفت: هم اکنون توده ای در حال شکل گیری در شمال شرقی عراق است که پیش بینی می شود با وزش باد مجدد شاهد حضور ریزگردها باشیم.