درگیری میان طالبان و نیروهای محلی در شهرستان کجران ولایت "دایکندی" در افغانستان وارد پنجمین روز خود شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری صدای افغان، شماری از اعضای طالبان که مجهز به سلاح های سبک و سنگین بودند، جمعه گذشته به شهرستان "کجران" ولایت دایکندی حمله کرده و با نیروهای پلیس درگیر شدند.

حسین محمودی قاضی شهرستان کجران به صدای افغان گفت طالبان پاسگاه های امنیتی را با سلاح های سبک و سنگین مورد حمله قرار داده است و درگیری در منطقه بازار مشترک ادامه دارد.

وی افزود که از صبح امروز سه شنبه این حملات شدت یافته و درگیری میان نیروهای امنیتی و طالبان همچنان ادامه دارد. تاکنون هیچ گزارشی درباره آمار تلفات این نبرد پنج روزه اعلام نشده است.

"بازار مشترک" میان شهرستان "باغران" و "کجران" در ولایت دایکندی قرار دارد و این منطقه هر از چند گاهی مورد حمله شبه نظامیان قرار می گیرد.

تامین امنیت این بازار مشترک در حدود یک سال است که از نیروهای خارجی به نیروهای افغانستان واگذار شده است.

محمودی افزود: با خروج نظامیان خارجی از این منطقه، بارها ریش سفیدان، علمای دینی و مردم کجران از مقامات دایکندی و کابل خواسته اند تا نیروهای ارتش جایگزین پلیس محلی شوند اما این اتفاق نیفتاده است.

به گفته وی بیش از سه ماه است که راههای ارتباطی کجران با ولایت قندهار و از طریق هلمند به "ترینکوت" مرکز ولایت ارزگان به دلیل نبود امنیت بسته شده است.
 
محمودی گفت که با بسته شدن این راه های ارتباطی قیمت مواد خوراکی در این شهرستان افزایش یافته است.
 
محمودی همچنین تصریح کرد که روز گذشته بر اثر انفجار یک مین کنار جاده ای در منطقه مشترک شهرستان کجران، دو تن از سربازان پلیس محلی کشته و یک نفر دیگر زخمی شد.
 
وی افزود: پلیس ملی و محلی شهرستان کجران سلاح هایی جز کلاشینکوف، پیکا و راکت چیزی دیگری در اختیار ندارند اما طالبان از سلاح های سنگینی مثل خمپاره علیه نیروهای امنیتی استفاده می کنند.
 
محمودی معتقد است در صورتیکه از ولایت دایکندی و کابل نیروی پشتیبانی اعزام نشود کجران به دست طالبان خواهد افتاد.
 
با این حال محمد نجیب دانش معاون سخنگوی وزارت کشور افغانستان گفت: از پنج روز به این طرف جنگ میان پلیس و شبه نظامیان در شهرستان کجران ادامه داشته که در نتیجه آن دو پلیس کشته و یک نفر دیگر زخمی شده است.
وی تاکید کرد که وزارت کشور در تلاش است تا به این جنگ خاتمه داده و شبه نظامیان را به عقب براند.