بندرعباس - خبرگزاری مهر: نماینده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان گفت: حضور مردم در پای صندوق ها و کاغذ رای، سلاح ما برای جنگ با استکبار است.

آیت الله غلامعلی نعیم آبادی در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد مشارکت مردم، اهمیت و جایگاه انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران، انتخابات را تبلور حماسه سیاسی عنوان کرد و افزود: زمانیکه که می گوییم مردم منظور فقط حزب الله و مسلمانان نیستند، بلکه جامعه ایرانی اعم از مسلمان و غیرمسلمان است.

وی عنوان کرد: استکبار برای کمرنگ نشان دادن حضور مردم در روز رای گیری دست از شیطنت بر نمی دارد و ماهیتت دشمنان نظام و اسلام همین است. تغییر مسیر نوعی تغییر تاکتیک است یعنی راه را از طریق دیگر طی می کنند و مردم ما باید در مقابل حیله ها و ترفندهای استکبار هوشیار و بیدار باشند.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان با اظهار اینکه ایران با هیچ کشوری سر جنگ ندارد، اظهارداشت: دشمن با پیامهای ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران که بر آمده از مکتب اسلامی است به دلیل انکه منافع آنها را به خطر می اندازد مشکل دارد و این اختلاف و جنگ ها حتی قبل از انقلاب هم وجود داشته است.

آیت الله نعیم آبادی در مورد اینکه دشمنان نظام جمهوری اسلامی در موضوع هسته ای بارها ایران را تهدید به جنگ کرده اند، تصریح کرد: استکبار جرات حمله به ایران را ندارد و هشت سال تجربه مقاومت ملت یران را دارد و لاکن سعی می کند به طرق مختلف ایران را مورد اذیت و آزار قرار دهد.

با کاغذ به جنگ استکبار می رویم

وی با بیان اینکه حضور مردم در پای صندوقهای رای یاس و ناامیدی را در دشمن بوجود می آورد، خاطرنشان کرد: در انتخابات با کاغذهای رای که در صندوق ها انداخته می شود به جنگ استکبار می رویم و حتی اگر بنا باشد آتش افروزی کند این کاغذ است که آتش را خاموش می کند.

نعیم آبادی با بیان اینکه دین دفاع از مملکت را لازم می داند، تصریح کرد: جامعه اسلامی به غیر از بعد ایرانی بودنش به عنوان تکلیف دینی باید در انتخابات شرکت کند، لذا حضور در انتخابات برای هر ایرانی و علاقمند به ایران یک تکلیف ملی و دینی است.

به گفته وی، خلق حماسه سیاسی یک تکلیف شرعی و میهنی است زمانی که می دانیم با این رای طمع دشمن را به کشور کم می کنیم همه ملت ایران باید حضوری فعال برای بی اثر کردن توطئه های دشمنان داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با اشاره به نقش مناظره ها در تصمیم گیری مردم برای انتخاب فرد اصلح، اظهارداشت: مناظره ها کمک خوبی برای انتخاب کاندیدای اصلح بود و مردم با پرس و جو و تحقیق می توانند دقت بیشتری در انتخاب داشته باشند و اگر پس از تحقیق خطا کنند مورد بازخواست قرار نمی گیرند.

وی در مورد فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد معیارهای انتخاب فرد اصلح افزود: شاید معیارهایی که رهبری فرمودند همه در یکی نباشد و یا پر رنگ نباشد اما مردم می توانند از میان کاندیداها کسی که به معیارها نزدیک تر است را انتخاب کنند.

فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان رهبری در استانها

آیت الله نعیم آبادی در مورد دیدار مقام معظم رهبری با نمایندگان رهبری در استانها اظهارداشت: مقام معظم رهبری در این دیدار فرمودند چند نفر از کاندیداها پیش من آمدند ولی به هیچکس نگفتم بیا و نه به کسی گفتم یبا، رای من را هیچ کس نمی داند نه قبل از انتخابات و نه بعد از انتخابات. این رادیوهای بیگانه هستند که می گویند نظر من چیست.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان بیان داشت: از این رو هر کس که خودش و یا ستادش از رهبری خرج می کند و خود را در ذهن مردم منتسب به رهبری القا می کند، دروغ و گناه بزرگ است و اگر هیچ دلیلی برای عدم صلاحیت این کاندیدا وجود نداشته باشد همین دروغ کافی است.

وی ادامه داد: نه سپاه و نه نمایندگان رهبری هیچکدام در مباحث انتخابات ورود پیدا نکرده اند و حتی حق ورود را هم ندارند حتی مقام معظم رهبری تصریح فرمودند که نمایندگان ولی فقیه در استانها و امامان جمعه حق بر زبان آوردن کاندیداهایی و حمایت از فرد خاصی را ندارند.

وی افزود: امیدوارم مردم با حضوری گسترده و تحقیقی عمیق انتخاب مناسب و خوبی داشته باشند.

آیت الله نعیم آبادی با انتقاد از برخی بداخلاقی های انتخاباتی کاندیداهای ریاست جمهوری گفت: مراکز نظام جمهوری اسلایم ایران مشخص است و این کاندیداهایی که می گویند من از طرف نظام هستم باید بگوید کدام مرکز به او گفته است که ثبت نام کند تا مورد حمایتش قرار بگیرد. لذا هیچ کاندیدایی حق ندارد خودش را به عنوان کاندیدای نظام مطرح کند و حتی حق ندارد به عنوان فرد مورد نظر مقام معظم رهبری مطرح کند.

وی با اظهار اینکه این کاندیداها اگر چیزی برای گفتن دارند بگوید وگرنه از کس دیگری خرج نکنند.ابراز داشت: اگر کاندیدایی برگ تبلیغاتی در نمازهای جمعه و یا آرامگاه امام راحل پخش می کند به معنای تایید رهبری و یا نظام نیست این هشت نفر یک تایید عام از نظام دارند و هیچ کدام تایید ویژه ای ندارد که در برنامه های تبلیغاتی سعی در استفاده از جایگاه رهبری و نام افراد دیگر را دارند. توصیه می کنم ستادها از استفاده جایگاه رهبری به نفع خودشان پرهیز کنند.

برای نامزدهای شورای شهر و روستا هم مکانی برای مناظره و ارائه برنامه باشد

نماینده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان با اشاره به جایگاه شوراهای شهر و روستا در آبادانی شهر و روستا، افزود: بررسی توانایی کاندیداهایی که سابقه حضور در شوراها و پست های مدیریتی را دارند آسان تر از کسانی است که تازه به میدان رقابت آمده اند. مردم قبل از انتخاب باید از کاندیداهایی که سابقه شورا را دارند بپرسند در دوران عضویت در شوراها چه کرده اند و کارنامه آنها را بررسی کنیم تا دچار اشتباه دیگر نشویم.

وی عنوان کرد: ای کاش همانگونه که در تلویزیون فرصتی به کاندیداهای ریاست جمهوری برای مناظره و ارائه برنامه ها داده می شود. مکانی هم برای کاندیداهای شوراهای شهر و روستا در شهرها مشخص می شد تا کاندیداها با حضور در آنجا برنامه ها و ایده های خود را برای مردم بیان کنند.

وی افزود: در انتخابات شوراهای شهر و روستا به کسانی که بیشتر خرج می کنند کمتر رای بدهید زیرا این همه خرج کردن چه معنایی دارد.

----------------------------------

گفتگو از رضا زرگر