دبیرکل کمیته ملی المپیک با اشاره به صحبت های مطرح شده مبنی بر توافقات صورت گرفته میان محمد عباسی با محمد علی آبادی برای انتخاب وی به عنوان رئیس آینده این کمیته گفت: در این مورد هیچ خبری ندارم ضمن اینکه نشستی هم میان بین عباسی و علی‌آبادی برگزار نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام افشارزاده که عصر روز سه شنبه و در پایان مجمع انتخابات فدراسیون کاراته در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، اظهارداشت: همین الان که از اینجا می‌روم اساسنامه  به IOC ارسال خواهد شد، مشکلات فدراسیون‎های تعلیق شده در حال رفع شدن است و با این شرایط مانعی برای برگزای مجمع نخواهیم  داشت. اگر باز هم انتخابات را عقب بیندازیم، فقط به ورزش کشور لطمه وارد می‌شود.

وی در مورد مجمع کاراته و انتخاب علیرضا سمندر هم گفت: بی ثباتی در سال‌های گذشته مشکلات زیادی را برای کاراته کشور ایجاد کرد. من به عنوان دبیر کل کمیته مجمع خوبی را دیدم، اینکه همه اعضای مجمع احساس کردند باید منسجم‌تر از گذشته عمل کرده و این رشته را از حاشیه دور کنند خیلی خوب است.

 افشارزاده ادامه داد: با شناختی که از سمندر دارم مطمئن هستم که می‌تواند با برنامه ریزی دقیق و جذب قهرمانان و پیشکسوتانی که بیرون هستند  به کاراته کشور کمک کند و این رشته پرافتخار را به روزهای خوب گذشته بازگرداند. البته تکرار عناوین و افتخارات گذشته به حفظ این انسجام و دوری از حاشیه بستگی دارد.  

دبیر کل کمیته ملی المپیک در پاسخ پرسش خبرنگار مهر مبنی بر اینکه "انتخابات ریاست جمهوری تا چند روز دیگر برگزار می شود و ممکن است بعد از آن در رسا مدیریت ورزش کشور تغییراتی ایجاد شود. با این اوصاف چرا این مجمع انتخاباتی برگزار شد"؟، گفت: به هر حال باید کارها انجام شود و تا مردادماه دو ماه فرصت داریم. برگزار نشدن مجمع تبعات بیشتری داشت. البته اگر این جمع انسجام خود را حفظ کند تغییرات احتمالی نیز خارج از این جمع نخواهد بود.

وی در مورد زمان پرداخت جوایز مدال آوران المپیک هم گفت: براساس وعده مهندس علی آبادی، جوایز قهرمانان المپیک پرداخت خواهد شد ولی  از فروردین تا امروز پول کمی به کمیته داده شده و ما سعی کرده‌ایم با ابن پول کارهای اعزام به مسابقات هنرهای رزمی را انجام دهیم. ان‌شاءالله بتوانیم به قول خودمان وفا کنیم.

افشارزاده در مورد روسای برکنارشده برخی فدراسیون‌ها هم گفت: ما موافقت روسای برکنار شده فدراسیون دوچرخه‌سواری و شنا را گرفته‌ایم و در حال انجام کارهای دیگر هستیم. ضمن اینکه فدراسیون جهانی قایقرانی از رفع تعلیق این فدراسیون خبر داده است.

افشارزاده در مورد توافق وزیر ورزش و جوانان و رئیس ملی کمیته المپیک برای حضور علی آبادی در شورای شهر و ریاست عباسی در کمیته تاکید کرد: در مورد این مسائل هیچ خبری ندارم و آن را تکذیب می‌کنم. در این زمینه نشستی میان بین عباسی و علی‌آبادی برگزار نشده است.

به گزارش مهر، مجمع انتخاباتی فدراسیون کاراته عصر روز سه شنبه برگزار شد که طی آن علیرضا سمندر با کسب 43 رای به عنوان رئیس فدراسیون کاراته انتخاب شد.