موزه هنر نورمن راکول هفتاد و پنج ساله شدن سفید برفی و هفت کوتوله" اولین فیلم انیمیشن بلند دیسنی را گرامی می‌دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آرت دیلی، یک نمایشگاه ویژه به مناسبت هفتاد و پنجمین سال ساخته شدن "سفید برفی و هفت کوتوله" از 8 ژوئن (18 خرداد) در موزه هنر نورمن راکول آمریکا شروع به کار کرده است.

این نمایشگاه به مرور دیدگاه و هنر کمپانی دیسنی در طول سال های فعالیتش و تاثیری که با خلق این فیلم بر خلق آثار هنری بعدی گذاشت، پرداخته است. این نمایشگاه نگاهی است به دیسنی به عنوان استاد قصه‌گویی، 32 استاد انیمیشن، 1032 دستیار، 107 هنرمند بینابینی، 10 هنرمند طراح، 25 هنرمند طراح زمینه، 65 انیمیشن کار در زمینه هنرهای ویژه و 158 رنگ‌کار و نقاشی که با همکاری هم این اثر را خلق کردند.

این نمایشگاه که با عنوان "سفید برفی و هفت کوتوله: خلق یک اثر کلاسیک" برگزار شده است ارایه‌کننده بیش از 200 طرح از این فیلم شامل طراحی‌های مفهومی، مطالعات اولیه برای خلق شخصیت‌ها، طراحی‌های اولیه برای ارایه جزییات، طراحی‌های انیمیشن، طراحی‌های مدادی، زمینه‌های آبرنگی  و طراحی های آبرنگی نهایی است.

این نمایشگاه همچنین بخش هایی از روند خلق این اثر را که تاکنون هرگز در جایی مشاهده نشده بود، عرضه کرده است.

استودیو والت دیسنی کار روی "سفید برفی و هفت کوتوله" را در سال 1934 آغاز کرد و آن را اولین بار در 21 دسامبر 1937 در سینما "کارتی سیرکل" هالیوود به نمایش درآورد. این انیمیشن اولین فیلم بلند داستانی بود و موجب ارتقای صنعت انیمیشن در سینما شد.

این فیلم پس از اولین نمایش‌اش، از سال 1938 در آمریکا اکران شد و سپس در فاصله 1938 تا 39 در سراسر اروپا به نمایش درآمد.

این فیلم جایزه جشنواره فیلم ونیز را برد و جوایز دیگری از حلقه منتقدان ملی آمریکا و آکادمی اسکار دریافت کرد.

نمایشگاه "سفید برفی و هفت کوتوله: خلق یک اثر کلاسیک" تا 27 اکتبر به کار خود ادامه می دهد.