یزد - خبرگزاری مهر: مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی یزد با اشاره به ضرورت خلق حماسه سیاسی و حضور گسترده مردم در پای صندوق های رای گفت: روحانیون نقشی محوری در خلق حماسه سیاسی دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدمحمدشریف حسینی کوهستانی، پيش از ظهر چهارشنبه در همایش حماسه حضور در جمع ائمه جماعات مساجد استان یزد اظهار داشت: دوست و دشمن، نگاه متفاوتی به این دوره از انتخابات در کشور و حضور مردم دارد.

وی با بیان اینکه نقش روحانیت در مسائل اجتماعی از اهمیت بالایی برخوردار است ادامه داد: لازم است روحانیون و مبلغان در راستای ایجاد انسجام و حضور گسترده تر مردم در انتخابات قدم بردارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی یزد با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در نظام مقدس جمهوری اسلامی افزود: از ابتدای شکل گیری انقلاب تا کنون دستاوردهای زیادی در عرصه فرهنگی اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، دینی و علم و فناوری در کشور رقم خورده است اما برخی از دستاوردها دارای برجستگی خاصی هستند.

وی اضافه کرد: مباحثی مانند دین مداری، هویت بخشی اسلام و مسلمین و مشارکت مردمی از برجستگی ها و دستاوردهای خاص انقلاب است که در عرصه های بین المللی هم تاثیرگذار بوده است.

حسینی کوهستانی بیان داشت: در هیچ دوره ای از تاریخ دیده نشده که مردم برای تعیین سرنوشت خود در کشورشان ورود داشته باشند و اظهار نظر کنند اما در نظام جمهوری اسلامی به برکت انقلاب اسلامی این موضوع بارها دیده شده و ادامه دارد.

حضور حداكثري مردم در انتخابات، از مشخصه‌هاي مقبوليت حاكميت است

وی در ادامه به بحث مشارکت سیاسی از دیدگاه آیات و روایات پرداخت و بیان کرد: در دنیای امروز از مشخصه های مقبولیت حاکمیت یک نظام سیاسی حضور حداکثری مردم در تصمیم گیری ها و عرصه انتخابات است.

این مقام مسئول عنوان کرد: دشمنان اسلام و کشورهای استکباری به دنبال عدم حضور مردم و کاهش حضور آن ها در عرصه انتخابات هستند که بگویند حاکمیت جمهوری اسلامی مقبولیت ندارد در حالیکه مردم ما این موضوع را تایید نمی کنند و گسترده تر از گذشته در صحنه حاضر خواهند شد.

وی برگزاری انتخابات را از عرصه های مشارکت سیاسی مردم در عرصه انتخابات برشمرد و تصریح کرد: بر اساس آموزه های دینی، حضور مردم در اداره کشور جایگاه بالایی دارد و این نشان از اهمیت رابطه حاکمیت با مردم در جامعه اسلامی است.

حسینی کوهستانی با اشاره به کلامی از امیرالمومنین علی (ع) گفت: در سیره معصومین نیز مواردی در این زمینه مطرح شده که برای ما الگو محسوب می شود.

وی ادامه داد: در کلام معصومین و حتی در آیات و روایات قرآن کریم هم مواردی از بیعت مردم با رهبران و حاکمان دینی آمده است که بیعت رضوان نمونه ای از آن است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی یزد با اشاره به کلامی از حضرت علی(ع) گفت: حتی نظارت مردم بر حاکمان و رهبران هم در دین آمده است و نشان می دهد که مردم تنها برای رای دادن و انتخابات نباید در صحنه باشند بلکه باید به کارها و روند اجرای امور نیز نظارت داشته باشند تا انحرافی شکل نگیرد.

وظيفه ائمه جماعات آماده سازي جامعه و دعوت مردم براي شركت در انتخابات است

وی با بیان اینکه در دین اسلام برای پرسش و بازخواست نیز حقی برای مردم قائل شده است افزود: نمایندگان مجلس در این عرصه از سوی مردم وزیر و وکیل را بازخواست و استیضاح می کنند که کارکرد امروز مجلس همان دستورات اسلام است.

وی همچنین با اشاره به بیاناتی از رهبر معظم انقلاب در خصوص خلق حماسه سیاسی اظهار داشت: مردم ایران با همه شجاعت و روحیه قهرمانی در برابر توطئه استکبار می ‌ایستد و به حضور در انتخابات و پای صندوق‌های رای حماسه سیاسی دیگری خلق می‌ کند.

حسینی کوهستانی افزود: وظیفه ائمه جماعات در مساجد که از سنگرهای اسلام هستند آماده سازی جامعه و دعوت مردم برای شرکت در انتخابات است.

وی عنوان کرد: روحانیون از ابتدای انقلاب تا کنون نقش برجسته ای داشته اند و در این برهه حساس نیز نقش خود را به خوبی ایفا خواهند کرد تا کشور و نظام اسلامی از هر گزندی محفوظ بماند.